نقد و بررسی
مبادی مباحث کارشناسی طراحی گرافیک در ارتباط تصویری طراحی گرافیک متحرک انتشارات فاطمیمشخصات
ناشر
فاطمی
نویسنده
حمید صادقیان
قطع کتاب
خشتی
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1401
نوبت چاپ
دوم
تعداد صفحات
184
کتاب طراحی گرافیک متحرک نوشته حمید صادقیان توسط انتشارات فاطمی به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: هنر، طراحی گرافیک, گرافیک متحرک محیطی
طراحی گرافیک متحرک، هنری برای زندگی بخشیدن به گرافیک ثابت به وسیلۀ قابلیتهای انیمیشن است. حرکت عاملی پرشور، افسون کننده و نیاز انسان امروزی است. تنوع تصویرهای ثابت و متحرک در چیدمان و مونتاژ، حرکت ایجاد میکند. گرافیک متحرک با استفاده از تکنولوژی ویدئو یا انیمشین و با ایجاد توهم حرکت یا تغییر در ظاهر عناصر بصری ایجاد میشود.در این کتاب با توجه به تکامل روزافزون گرافیک متحرک در روزگار ما، تلاش شدهاست تا به زبان ساده سیر تحول تجربیات بشری در این زمینه همراه با تمرینات عملی ارائه شود تا دانشجویان رشتۀ ارتباط تصویری بتوانند ضمن آشنایی با شیوهها و تجربیات گذشته در زمینۀ متحرک سازی، به خلق و تحقق ایدههای خود بپردازند. طراحی گرافیک در سیستم ارتباطی نوین به راهکارهی خلاقانه برای ترکیب دو سیستم ناهمگون ارتباطات شامل، زبان بصری سنتی طراحی گرافیک و زبان بصری پویای نوین نیاز دارد. مبنای طراحی گرافیک متحرک، بررسی اصول تصویری به منظور طراحی حرکت و تصویر و چگونگی ادغام این دو عامل برای ارائۀ یک پیام بصری است. طراحان با بهرهگیری از این امر، به خلق آثار گرافیک متحرک در زمینههای مختلف نظیر فضای شهری، عنوانبندی فیلم، برنامههای تلفن همراه، رسانههای تعاملی، آگهیهای تلویزیونی و… پرداختهاند.
معرفی مباحث کتاب طراحی گرافیک متحرک
- تاریچه مختصر طراحی گرافیک متحرک
- شناخت حرکت
- گرافیک متحرک محیطی
- گرافیک متحرک در سینما و تلویزیون
- گرافیک متحرک در رسانه های جدید
- تمرین
- فرهنگ واژگان
- کتاب شناسی
0دیدگاه