نقد و بررسی
کتاب گرافیک تبلیغات چاپی در رسانه ها کد 1164مشخصات
ناشر
سمت
نویسنده
کامران افشارمهاجر
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1402
نوبت چاپ
نهم
تعداد صفحات
464
کتاب گرافیک تبلیغات چاپی در رسانه ها نوشته کامران افشارمهاجر، توسط انتشارات سمت به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: هنر دانشگاهی, برای دانشجویان رشته هنر در مقطع کارشناسی, درآمدی بر گرافیک و برخی مفاهیم مربوط به آن
این کتاب برای دانشجویان رشته هنر در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «کارگاههای ارتباط تصویری سطح 3» به ارزش 6 واحد تدوین شده است.مولف این کتاب در سال 1349 دیپلم ریاضی خود را از دبیرستان البرز اخذ کرد و در سال 1353 دوره لیسانس گرافیک و در سال 1355 دوره فوق لیسانس گرافیک را در دانشکده هنرهای تزیینی به پایان رسانید. در سال 1382 به عنوان نخستین فارغالتحصیل دوره دکتری پژوهش هنر شناخته شد که متعاقباً جایزه بهترین پایاننامه دکتری را از فرهنگستان هنر کسب کرد. نامبرده از سال 1351 تا 1354 در مؤسسات تبلیغاتی و از 1354 تا 1368 در مؤسسه انتشارات فرانکلین که پس از انقلاب اسلامی نام آن نخست به” سازمان انتشارات و آموزش انقلاب اسلامی” و سپس به “انتشارات علمی و فرهنگی” تغییر یافت، به عنوان طراح گرافیک و یا مسئول بخش طراحی مشغول به کار بوده است. تاکنون مؤلف پانزده کتاب و بیش از پنجاه مقاله در زمینه گرافیک و هنرهای تجسمی تدوین نموده و سوابق مدیریتی طولانی به عنوان ریاست دانشگاه داشته و اکنون در زمان انتشار این کتاب، معاون آموزشی دانشگاه هنر است.
مباحث کتاب گرافیک تبلیغات چاپی در رسانه ها
- پیشگفتار مؤلف
- مقدمه
- درآمدی بر گرافیک و برخی مفاهیم مربوط به آن
- تبلیغات
- تبلیغ مطبوعاتی
- پوستر
- کاتالوگ و بروشور
- بستهبندی
- تصاویر رنگی
- منابع و مآخذ
0دیدگاه