نقد و بررسی
مبانی برنامه ریزی و طراحی مراکز تجاریمشخصات
ناشر
جهان جام جم
نویسنده
مصطفی فرزام شاد
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1382
نوبت چاپ
اول
تعداد صفحات
144
توضیحات کتاب
کتاب مبانی برنامه ریزی و طراحی مراکز تجاری نوشته مصطفی فرزام شاد, توسط انتشارات جهان جام جم به چاپ رسیده است .
موضوع کتاب: مهندسی معماری, مهم ترین مسائل معماری و شهرسازی، بررسی سیر تحول مراکز تجاری
پیش بینی و برنامه ریزی مراکز تجاری از مهم ترین مسائل معماری و شهرسازی است که بسیاری از معضلات شهری را حل خواهد نمود.این نوشتار ضمن بررسی سیر تحول مراکز تجاری از آغاز تا کنون به ملاحظاتی که می بایست جهت برنامه ریزی و طراحی یک مرکز تجاری مدرن مورد توجه قرار داد اشاره دارد.
مباحث کتاب مبانی برنامه ریزی و طراحی مراکز تجاری
- مقدمه
- کلیات
- مفهوم مراکز تجاری
- هدف از ایجاد مراکز تجاری
- لزوم برنامه ریزی جهت احداث مراکز تجاری
- تاریخچه مراکز تجاری
- تاریخچه مراکز تجاری در ایران
- بررسی ابعاد مختلف بازار
- بررسی بازار از دیدگاه شهرسازی
- بررسی بازار از دیدگاه اجتماعی
- انواع مراکز تجاری
- فضاهای تشکیل دهنده بازار
- شرح فضاهای بازار
- کاروانشرا
- خانبار
- دالان
- قیصریه
- کارگاه
- و..
0دیدگاه