نقد و بررسی
کتاب حقوق علائم تجاریمشخصات
ناشر
میزان
نویسنده
سیدحسن میرحسینی
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1400
نوبت چاپ
چهارم
تعداد صفحات
624
کتاب حقوق علائم تجاری نوشته دکتر سیدحسن میرحسینی، توسط نشر میزان به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: حقوق, حقوق خصوصی, حقوق مالکیت صنعتی, حقوق ناشی از ثبت علامت تجاری
نویسنده محترم کتابی که می خوانید در مقدمه بیان داشتند که علامت تجاری یکی از مصادیق مهم مالکیت صنعتی است که همواره در طول تاریخ بشری اهمیت ان مورد توجه بوده و اشخاص از ان برای معرفی کالاها و خدمات استفاده میکردند.به طوری که از ٤٠٠٠ سال قبل هنرمندان و صنعتگر
چنین فضا و محیط رقابتی، از یک سو مصرف کنندگان را که باید با صرف کمترین هزینه و وقت بتوانند به منشا کالاها و خدمات و نتیجتا به کیفیت انها واقف شوند، در انتخاب کالاها و خدمات دلخواه خود از بین کالاها و خدمات، دچار مشکل و تردید کرده است و از سوی دیگر در چنین فضایی تنها بنگاه ها و کسب و کارهایی میتوانند فعالیت و شکوفایی در بازارهای داخلی و بین المللیی داشته باشند.که ضمن اتخاذ راهکارهای خلاق و ابتکاری برای تولید محصول و خدمات و عرضه انها، خطرات و بی اعتمادی ناشی از چنین محیط رقابتی را، مدیریت و کنترل کنند.
نویسنده محترم قصد دارد در کتاب حاضر، به بررسی و تحلیل قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علایم تجاری در سال١٣٨٦، در حوزه علامت تجاری با توجه به معاهدات ماهوی و شکلی مرتبط به ویژہ با کنوانسیون پاریس، برای حمایت مالکیت مالکیت صنعتی، موافقت نامه جنبه های تجاری حقوق مالکیت معنوی(تریپس)، موافقت نامه و پروتکل مادرید و قوانین ملی برخی از کشورها بپردازد.
معرفی مباحث کتاب حقوق علائم تجاری
- کلیات
- علائم غیر قابل ثبت
- فرایند ثبت علامت تجاری
- حقوق ناشی از ثبت علامت تجاری و زوال ان
- نقض حقوق ناشی از ثبت علامت تجاری و ضمانت اجرای ان
- ضمائم
- منابع
0دیدگاه