نقد و بررسی
کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفتهمشخصات
ناشر
دانش بنیاد
نویسنده
فرانک تی راترمل
مترجم
احمد سرداری
قطع کتاب
خشتی
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1400
نوبت چاپ
اول
تعداد صفحات
412
نوع کاغذ
تحریر
زبان کتاب
فارسی
رده بندی کتاب
درسی دانشگاهی
کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته نوشته فرانک تی روترمل ترجمه احمد سرداری توسط انتشارات دانش بنیاد به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: مدیریت، برنامه ریزی راهبردی، تصمیم گیری
رویکرد مدیریت استراتژیک در عصر اطلاعات سبب توانمندی مدیران جهت شناخت عوامل موثر و ناموثر در دستیابی به اهداف و چگونگی ارزش آفرینی این عوامل برای مشتری می شود. این تفکر نسبت به عوامل تاثیرگذار در خلق ارزش قدرت تشخیص ایجاد می کند. تفکر استراتژیک چشم انداز می آفریند و برای تبیین و اجرای آن از ابزار برنامه ریزی استراتژیک استفاده می شود. این کتاب از فصول مختلف کتب معتبر ترجمه و گرداوری شده و در چهارچوب سرفصل وزارت علوم تحقیقات و فناوری تنظیم گردیده است. ابتدا با مقدماتی درباره تعریف مدیریت استراتژیک مراحل مدیریت استراتژیک و استراتژی های مختلف به بحث وارد می شویم و در ادامه به نقش آن در طراحی و اجرای استراتژی ها اشاره می کنیم.
مباحث کتاب مدیریت استراتژیک
- استراتژی چیست وچرا مهم است
- رهبری استراتژیک مدیریت فرایند استراتژی
- تحلیل محیط خارجی ساختار صنعت نیروهای رقابتی
- تحلیل محیط داخلی منابع قابلیت ها و شایسته محوری
- مزیت رقابتی عملکرد شرکت و مدل های کسب و کار
- استراتژی کسب و کار تمایز رهبری هزینه و یکپارچگی
- استراتژی کسب و کار نوآوری و کارآفرینی
- استراتژی شرکتی تنوع و یکپارچه سازی عمومی
- استراتژی شرکت تجمیع و اکتساب پیمان استراتژیک
- استراتژی جهانی رقابت در سراسر جهان
- اجرا و پیاده سازی استراتزی
- طراحی سازمانی ساختار فرهنگ و کنترل
- حاکمیت شرکتی و اخلاق کسب و کار
0دیدگاه