نقد و بررسی
کتاب مدیریت کیفیت در سازمان های خدماتیمشخصات
ناشر
دیباگران تهران
نویسنده
اقبال جباری
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1398
نوبت چاپ
اول
تعداد صفحات
112
کتاب مدیریت کیفیت در سازمان های خدماتی نوشته اقبال جباری، محمد کشاورز توسط انتشارات دیباگران تهران به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: مدیریت، کنترل پروژه، کنترل کیفیت
امروزه خدمات به عنوان قلب ارزش آفرینی مطرح است. دیگر خدمات به خدمات بانکی، بهداشتی و آموزشی و…محدود نمیشود. بلکه اغلب محصولاتی که خریداری میکنیم عناصری از خدمات را نیز شامل میشوند. در واقع بیشتر کالاها برای ایجاد برتری و رقابت بر فعالیتهای مبتنی بر خدمت تکیه دارند. تحول سازمانهای خدماتی به عنوان نیروي محرکۀ رشد، نظامهاي اقتصادي کـشورهاي توسـعه یافتـه را پویایی تازه اي بخشیده و بار دیگر موقعیت رهبري تولیدات صنعتی و کشاورزي جهـان را براي آنها تثبیت تر کرده است. افزایش اشتغال در بخش خدمات، توجه کشورهاي پیشرفته را به این مسئله معطوف سـاخت کـه شـاهد تغییـرات ساختاري در اقتصاد باشند. از این رو ارتقای کیفیت خدمات در دنیای رقابتی امروز از اهمیت بسزایی برخوردار است. مقدمه ارتقای کیفیت، سنجش آن و تعیین میزان آن بر اساس معیارها و ویژگیهای مناسب است.
معرفی مباحث کتاب مدیریت کیفیت
- آشنایی با مفاهیم کیفیت
- تاریخچه کیفیت
- اعصار کیفیت
- اصول حرکت به سوی کیفیت
- مفهوم کیفیت
- کنترل کیفیت
- تفاوت کنترل کیفیت و بازرسی
- تقسیم بندی کیفیت
- دیریت کیفیت
- اصول مدیریت کیفیت
- سازمان های خدماتی
- کیفیت خدمات (مفاهیم، سنجش و روشهای بهبود)
- مدل ها و ابزارهای سنجش کیفیت در خدمات
- رضا یت مشتری
0دیدگاه