نقد و بررسی
تحلیل رفتار مصرف کنندهمشخصات
ناشر
چاپ و نشر بازرگانی
نویسنده
اندرو اسمیت
مترجم
امیررضا تجلی, امیرعلی رمدانی
قطع کتاب
رقعی
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1400
نوبت چاپ
اول
تعداد صفحات
329
کتاب تحلیل رفتار مصرف کننده نوشته اندرو اسمیت با ترجمه امیرعلی رمدانی، امیرمحمد رمدانی، امیررضا تجلی, توسط انتشارات چاپ و نشر بازرگانی به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: اقتصاد، اقتصاد مالی, رفتار مصرف کننده، محیط مصرف کنندگان
رفتار مصرف کننده مطالعه مصرف کنندگان و فرایندهایی است که آنها برای انتخاب، استفاده (مصرف) و دفع محصولات و خدمات از جمله پاسخهای عاطفی، ذهنی و رفتاری مصرف کنندگان استفاده میکنند. رفتار مصرف کننده شامل ایدههای مختلفی از علوم از جمله روانشناسی، زیست شناسی، شیمی و اقتصاد است. مطالعه رفتار مصرف کننده از این جهت مهم است که به بازاریابان کمک میکند تا درک کنند چه چیزی بر تصمیمات خرید مصرف کننده تأثیر میگذارد. با درک چگونگی تصمیمگیری مصرفکنندگان در مورد یک محصول، میتوانند خلا موجود در بازار را پر کنند و محصولات مورد نیاز و محصولات منسوخ شده را شناسایی کنند.
مطالعه رفتار مصرف کننده همچنین به بازاریابان کمک میکند تا تصمیم بگیرند که چگونه محصولات خود را به شکلی ارائه دهند که حداکثر تأثیر را بر مصرف کنندگان بگذارد. درک رفتار خرید مشتری، رمز اصلی در جلب و جذب مشتریهای شما و تبدیل آنها به خریدار است.
معرفی مباحث کتاب تحلیل رفتار مصرف کننده
- آنچه مصرف کنندگان فکر میکنند و احساس آنها در مورد گزینههای مختلف (برندها، محصولات و غیره)
- آنچه در انتخاب بین گزینههای مختلف، بر مصرف کنندگان تأثیر میگذارد.
- رفتار مصرف کنندگان هنگام تحقیق و خرید
- چگونه محیط مصرف کنندگان (دوستان، خانواده، رسانهها و …) بر رفتار آنها تأثیر میگذارد.
0دیدگاه