نقد و بررسی
فرآیند مشکل گشایی در مدیریت پرستاریمشخصات
ناشر
جامعه نگر
نویسنده
زهره ونکی
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1398
نوبت چاپ
اول
تعداد صفحات
184
کتاب فرآیند مشکل گشایی در مدیریت پرستاری نوشته زهره ونکی توسط انتشارات جامعه نگر به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: پرستاری، برنامه ریزی، کنترل کیفی
هدف کتاب”فرایند مشکل گشایی در مدیریت پرستاری”معرفی فرآیند مشکل گشایی است که به مدیران پرستاری کمک کند تا در انتخاب یک الگوی عملیاتی برای حل مشکلات رایج از آن استفاده نمایند، در واقع این کتاب چگونه مشکلی را حل کنیم. به تفصیل بیان می کند و منظور اصلی آن ایجاد فرصتی برای برنامه ریزی و ارایه یک راه حل مناسب در مشکل گشایی و تصمیم گیری است. بدیهی است که مدیران پرستاری نمی توانند تنها با مطالعه کتب مختلف در مورد فرآیند مشکل گشایی یاد بگیرند، دانش، مهارت و درک آنها قصد آن بوده که خوانندگان بتواند نحوه کاربست هر یک از مراحل را یاد گرفته تا بتواند به ارتقاء کیفیت و کیفیت مراقبت های پرستاری پرداخته و مدیریت خود را اثر بخش نمایند.
مباحث کتاب فرآیند مشکل گشایی در مدیریت پرستاری
- بخش اول: فرآیند مشکل گشایی در مدیریت پرستاری
- رویکرد سیستمی و معرفی فرایند مشکل گشایی
- روش های مشکل گشایی
- روش های تفکر و خلاقیت در مشکل گشایی
- مرحله اول فرآیند مشکل گشایی: تعریف مشکل
- مرحله دوم فرآیند مشکل گشایی: گردآوری داده ها
- مرحله سوم فرآیند مشکل گشایی: تجزیه و تحلیل داده ها
- مرحله چهارم فرآیند مشکل گشایی: ارایه راه حل ها
- مرحله پنجم فرآیند مشکل گشایی: انتخاب راه حل
- مرحله ششم فرآیند مشکل گشایی: برنامه ریزی اجرا
- مرحله هفتم و هشتم فرآیند مشکل گشایی: اجرا
- بخش دوم: کاربست الگوی مشکل گشایی در مدیریت پرستاری
- مقدمه
- مدیر خدمات پرستاری و کنترل کیفیت مراقبت های پرستاری
- تجدید سازماندهی مراقبت های پرستاری، پرستاری پرایمری
- نقش پرستار متخصص بالینی در ارائه مراقبت از بیماران سالمند در جامعه
- پرستار آموزشی دیابت: طراحی و اجرای برنامه آموزشی برای بیماران دیابتی در جامعه
0دیدگاه