نقد و بررسی
رویکرد انسانی در خدمات مرجع و اطلاع رسانی کتابخانه های دانشگاهیمشخصات
ناشر
آراد
نویسنده
لیزلی فارمر
مترجم
احمد سلمانی, لیلا محمدپور
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1395
نوبت چاپ
اول
شماره جلد
دو جلدی
تعداد صفحات
164
کتاب رویکرد انسانی در خدمات مرجع و اطلاع رسانی کتابخانه های دانشگاهی (ارزش افزوده در جهان دیجیتالی) نوشته لیزلی فارمر با ترجمه لیلا محمدپور، احمد سلمانی, توسط انتشارات آراد به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: مدیریت، علوم اجتماعی، اطلاع رسانی، خدمات مرجع، راهنمای آموزشی
کتابی که می خوانید بهعنوان مطالعه موردی در یک کتابخانه دانشگاهی با مفاهیم جهانی طراحی شده است. فصل اول کتاب تأثیر فناوری بر نیازها و رفتارهای اطلاعاتی جامعه علمی را بررسی میکند. فصل دوم تأثیر فناوری بر بهکارگیری خدمات مرجع و اطلاعرسانی را بیان میدارد. فصل سوم با منابع مرجع سروکار دارد. فصل چهارم با نقش تغییرپذیر کتابداران در این زمینه سروکار دارد. فناوری بر دسترسی فیزیکی گروههای علمی به منابع اطلاعاتی و مرجع تأثیر میگذارد که در فصل پنجم بهتفصیل بیان شده است. فصل آخر نقش بررسی بهینه کردن استفاده انسانی از تکنولوژی برای خدمات مرجع دانشگاهی را بررسی میکند.
معرفی مباحث کتاب رویکرد انسانی در خدمات مرجع و اطلاع رسانی کتابخانه های دانشگاهی
- تاثیر فناوری بر نیازها و رفتارهای اطلاعاتی جوامع علمی
- تاثیر فناوری بر به کارگیری خدمات مرجع و اطلاع رسانی
- تاثیر فناوری بر منابع مرجع
- تاثیر فناوری بر آماده سازی خدمات مرجع و اطلاع رسانی
- تاثیر فناوری بر دسترسی خدمات مرجع و اطلاع رسانی
- تاثیر فناوری بر دسترسی هوشمندانه خدمات مرجع و اطلاع رسانی
- تاثیر فناوری بر ارزیابی خدمات مرجع و اطلاع رسانی
0دیدگاه