نقد و بررسی
ردیابی استراتژی الگویی برای نظریه پردازیمشخصات
ناشر
چاپ و نشر بازرگانی
نویسنده
هنری مینتزبرگ
مترجم
زینب چاوشی, عطااله هرندی, وحید خاشعی
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1395
نوبت چاپ
اول
تعداد صفحات
362
کتاب ردیابی استراتژی الگویی برای نظریه پردازی نوشته هنری مینتزبرگ ترجمه وحید خاشعی، عطااله هرندی، زینب چاوشی توسط انتشارات چاپ و نشر بازرگانی به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: مدیریت، مدیریت استراتژی، برنامه ریزی راهبری، راهنمای آموزشی
كتاب پیش رو ترجمه كامل معروفترین نوشته مینتزبرگ است كه چندین سازمان مختلف را در زمینه چگونگی شكلگیری استراتژی بررسی و مطالعه كرده است؛ از یك شركت كارآفرین به نام اشتنبرگ و یك شركت فیلمسازی (NFB) – كه هر محصولش با محصول قبلی متفاوت است – و شركت بزرگ هواپیمایی كانادا – كه به دنبال استانداردسازی همه چیز است – گرفته تا یك دانشگاه (مك گیل) كه قدرت در آن نه در دست مدیر مركزی آن كه در دستان استادان آن است. مطالعات موردی مینتزبرگ در این كتاب روی 11 سازمان و شركت مختلف در 10 فصل مستقل در مورد شكلگیری استراتژی بوده است و در فصل آخر به دنبال نظریه جامعی در خصوص شكلگیری استراتژی است. این كتاب میتواند به عنوان منبعی موثر در دروس مدیریت استراتژیك پیشرفته، سیاستهای بازرگانی، اجرای استراتژی، استراتژیهای موفق و ناموفق، كنترل استراتژیك در مقاطع كارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی و مدیریت اجرایی و MBA و مقطع دكتری سیاستگذاری بازرگانی تدریس شود. همچنین خواندن آن برای مدیران و كارآفرینانی كه به دنبال فهمی عمیق از استراتژی و مبانی شكلگیری و اجرای استراتژیاند، توصیه میشود.
مباحث کتاب ردیابی استراتژی الگویی برای نظریه پردازی
- استراتژی؛متعمدانه و پدیدارشونده( تكوینی )
- الگوهای استراتژی سازی
- ردپای استراتژی در یك بنگاه كارآفرینی
- استراتژی سازی در یك ادهوكراسی
- اندیشه استراتژیست ها
- آیا برنامه ریزی مانع از تفكر استراتژیك می شود؟
- ردپای استراتژی در زادگاه سرمایه داران كانادایی
- بازتاب سیاست های صنعتی كانادا
- استراتژی طراحان
- مدیریت استراتژیك معكوس می شود
- شبه استراتژی
- تئوری جامع شكل گیری استراتژی
0دیدگاه