نقد و بررسی
مدیریت استراتژیک مفاهیم و ابزارمشخصات
ناشر
دانشگاه تهران
نویسنده
جف دایر, پل گاتفری, رابرت جنسن
مترجم
سعید امیرعبداللهیان, محمدعلی شاه حسینی
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1399
نوبت چاپ
دوم
تعداد صفحات
488
کتاب مدیریت استراتژیک مفاهیم و ابزار نوشته جف دایر, پل گاتفری, رابرت جنسن, دیوید درایس با ترجمه دکتر محمدعلی شاه حسینی, سعید امیرعبداللهیان, توسط انتشارات دانشگاه تهران به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: مدیریت, مدیریت استراتژیک, استراتژی سطح بنگاه, مبانی کاربردی در مدیریت
مفاهیم، چارچوبها و تکنیکهای مورد نیاز برای اتخاذ تصمیمات استراتژیک بهتر تجهیز میکند. هدف ارائه یک کتاب استراتژی است که پویایی و ظرافت فکری این حوزه سریعاً در حال توسعه مدیریت را منعکس کند و اقدامات مدیریت استراتژیک شرکتهای پیشرو را در نظر بگیرد. در عین حال که آخرین نظرات در حوزه استراتژی را در بر میگیرد، هدف آن این است که برای دانشجویان با پیشینههای مختلف و با سطوح تجربه متفاوت قابل فهم باشد. ویرایش هشتم این کتاب با چند ویژگی جدید متمایز شده است.
مباحث کتاب مدیریت استراتژیک
- استراتژی کسب و کار چیست
- تحلیل محیط زمانی فرصت ها و تهدیدها
- تحلیل داخلی نقاط قوت و ضعف و مزیت رقابتی
- مزیت هزینه
- مزیت متمایز
- استراتژی سطح بنگاه
- ادغام عمومی و برون سپاری
- اتحاد استراتژیک
- استراتژی های بین المللی
- استراتژی های نوآورانه آنچه ماهیت رقابت را متحول می کند
- استراتژی رقابنی
- پیاده سازی استراتژی
- اخلاق و حاکمیت شرکتی
- استراتژی و جامعه
0دیدگاه