نقد و بررسی
تمایز یا نابودیمشخصات
ناشر
سازمان فرهنگی فرا
نویسنده
جک تراوت
مترجم
میراحمد امیرشاهی
قطع کتاب
رقعی
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1395
نوبت چاپ
پنجم
تعداد صفحات
368
کتاب تمایز یا نابودی صدها مورد تجربه عملی در تدوین راهبردهای بازاریابی بر اساس تمایز نوشته جک تراوت با ترجمه میراحمد امیرشاهی, توسط انتشارات سازمان فرهنگی فرا به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: مدیریت بازاریابی, موتور بازارهای رقابتی, مدیریت کسب و کار, تدوین راهبردهای بازاریابی بر اساس تمایز
مدیران هوشمند هر روز صبح، با این سؤال و دغدغه فکری کار خود را آغاز می کنند که “چرا مشتری باید از میان این همه گزینه، کالا یا خدمت سازمان ما را خریداری کند؟” در چنین شرایطی بهترین استراتژی، تمرکز بر روی نقاط قوت است. مدیران هوشیار می دانند که رمز پیروزی در چنین بازاری، تمرکز برروی تمایزهاست و لذا به شدت از افتادن در دام همه چیز برای همگان” پرهیز میکنند و تلاش دارند تا وجوه تمایز خود را حفظ کرده و هر روز پررنگ تر بسازند..
مباحث کتاب تمایز یا نابودی
- سلطه قدرتمند انتخاب
- چه بلایی بر سر پیشنهاد فروش منحصر به فرد آمده است؟
- زندگی بخشیدن مجدد به پیشنهاد فروش منحصر به فرد
- “کیفیت” و “مشتری مداری” به ندرت در زمره ایده های متمایز کننده قرار می گیرند
- “خلاقیت” یک ایده متمایز کننده نیست
- “قیمت” به ندرت می تواند یک ایده متمایز کننده باشد
- “عرض خط” راه مشکلی برای متمایز کردن است
- گام هایی به سوی تمایز
- تمایز در فکر اتفاق می افتد
- “اولین بودن” یک ایده متمایز کننده است
- “مالکیت بر یک خصوصیت” راهی برای تمایز است
- “رهبری” راهی برای ایجاد تمایز است
- و….
0دیدگاه