نقد و بررسی
مدیریت بازاریابی نشر آیلارمشخصات
ناشر
آیلار/ ادبستان/اتحاد
نویسنده
فیلیپ کاتلر, کوین لین کلر
مترجم
حسین ممبینی, عباس صالحی اردستانی, مجید ابوالفتحی
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1396
نوبت چاپ
اول
تعداد صفحات
896
کتاب مدیریت بازاریابی نوشته فیلیپ کاتلر, کوین لین کلر با ترجمه حسین ممبینی, عباس صالحی اردستانی, مجید ابوالفتحی, توسط انتشارات آیلار به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: مدیریت بازاریابی, تعریف بازاریابی برای قرن بیست و یکم, تجزیه و تحلیل بازار مصرف
درباره کتاب مدیریت بازاریابی
هدف مهم در جدیدترین ویرایش کتاب مدیریت بازاریابی (ویراست ۱۵) ، تهیه یک کتاب درسی جامع، به روز و جذاب برای دانشجویان رشته MBA بوده است. در ویرایش جدید هر جا که لازم بوده است مطلب جدید افزوده، مطالب قدیمی به روز رسانی و مطالبی که دیگر لازم یا مرتبط نبوده اند حذف شده اند. ویرایش جدید به اساتیدی که قبلا از ویرایش های قبلی این کتاب استفاده کرده اند این امکان را می دهد تا از دانشی که از آن کتاب اندوخته اند بهره ببرند و بر آن بیافزایند و عین حال جدیدترین نسخه کتاب را در اختیار دانشجویان این رشته که برای اولین بار آن را مشاهده می کنند قرار می دهند. تغییرات اصلی ویرایش جدید کتاب مدیریت بازاریابی :
استفاده از تصویر در آغاز هر فصل شرایط لازم را برای ارایه مطالب هر فصل را فراهم می کند. تقریبا می توان گفت نیمی از بسته های داخل متن جدید هستند. این بسته ها تصاویر روشنی از مفاهیم هر فصل با استفاده از شرکت ها و شرایط واقعی آن فراهم می آورند. این بسته ها انواع متنوعی از محصولات، خدمات و بازارها هستند که همراه با شکل آگهی یا عکسی از محصول هستند. بخش پایانی هر فصل شامل ۲ قضیه کوچک بازاریابی در عمل می گردد که به موفقیت های سازمانهای پیشرو پرداخته است. تغییرات اساسی در محیط بازاریابی طی سالهای اخیر روی داده است به ویژه در محیط های اقتصادی، طبیعی و فنی. در سرتاسر ویرایش جدید این ۳ حوز مورد بررسی قرار گرفته اند. فصل نوزدهم (مدیریت روابط شخصی) تا حد زیادی به روز رسانی شده و مطالب جدیدی به آن اضافه شده است. موضوع پیش بینی برای ترتیب مطالعه بهتر به فصل ۳ منتقل شده و عنوان فصل پنجم هم به «خلق روابط بلند مدت وفادارانه» تغییر یافته است. سایر فصول نیز سازماندهی و به روز شده اند.
معرفی مباحث کتاب مدیریت بازاریابی
- تعریف بازاریابی برای قرن بیست و یکم
- طرح ریزی برنامه ها و استراتژی های بازاریابی
- جمع آوری اطلاعات و پیش بینی میزان تقاضا
- انجام تحقیقات بازاریابی
- خلق روابط بلند مدت وفادارانه با مشتری
- تجزیه و تحلیل بازار مصرف
- تجزیه و تحلیل بازارهای تجاری
- شناسایی بخش های بازار و بازارهای هدف
- خلق ارزش ویژه نام تجاری
- جایگاه سازی برای نام تجاری
- پویایی رقابت
- تعیین راهبرد محصول
- طراحی و مدیریت خدمات
- ایجاد برنامه ها و راهبردهای قیمت گذاری
- طراحی و مدیریت کانال های یکپارچه
- مدیریت خرده فروشی، عمده فروشی و لجستیک
- طراحی و مدیریت ارتباطات بازاریابی یکپارچه
- مدیریت ارتباطات جمعی
- مدیریت روابط شخصی
- عرضه اقلام جدید به بازار
- ورود به بازارهای جهانی
- مدیریت سازمان بازاریابی کل نگر در بلند مدت
0دیدگاه