نقد و بررسی
ارزش مالی برندمشخصات
ناشر
ایده خلاقیت
نویسنده
آرش سلطانعلی
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1400
نوبت چاپ
اول
تعداد صفحات
48
کتاب ارزش مالی برند نوشته آرش سلطانعلی توسط انتشارات ایده خلاقیت به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: مدیریت و خدمات اداری، بازاریابی، افزایش فروش، علائم تجاری
امروزه بیشترین ارزش کسب و کارها از داراییهـای ناملموس آنها نشأت میگیرد و قطعاً توجه مدیران به این داراییها بهطور قابل ملاحظهای افزایش یافته است. برند، ارزش ناملموس ویژهای است که در کسب و کارهای بسیاری مهمترین دارایی محسوب میشود که دلیل آن تأثیر اقتصادی برندها است، چرا که برندها بر انتخابهای مشتریهـا، کارکنان، سرمایهگذاران و مقامات دولتی اثر میگذارند.
در دنیایی با وفور انتخاب، چنین تأثیری برای موفقیت تجـاری و ایجاد ارزش برای سهامداران حیاتی است. حتی سازمانهـای غیرانتفاعی نیز برند را به عنوان دارایی کلیدی پذیرفتهاند تا بهواسطه آن به کمکهای مالی، حامیان و داوطلبان دست یابند. مطالعات مختلفی سعی بر این داشته اند تا میزان تأثیر برند بر ارزش سهام را تخمین بزنند. بر اساس اطلاعات بهدست آمده از این اطلاعات، برندها به طور میانگین بیش از یک سوم ارزش سهام را تشکیل میدهند. نتایج حاصل از این مطالعات مشخص میکند که برندها به عنوان برندهای شرکتی یا مصرفی یا ترکیبی از هر دو، ارزش قابل توجهی را ایجاد میکنند. سهم اقتصادی برندها برای شرکتها، بسیار بزرگ است.
مباحث کتاب ارزش مالی برند
- ارزش مالي برندها
- برندها در ترازنامه هاي مالي
- رويكردهاي تحقيق محور
- رويكرد عناصر قابل قياس
- رويكرد درآمدي
- تحليل مالي
- روش اينتربرند
- پنج مرحله براي درك هر چه بهتر پيچيدگي ايجاد ارزش برند
- كاربردهاي ارزش گذاري برند
- مديريت استراتژيك برند
- چرا ارزش گذاري برند براي شركت ها مفيد و ضروري است؟
- فوايد مالي ارزش گذاري برند چيست
- روندهاي كنوني ارزش گذاري برند
- نتيجه گيري
- منابع
0دیدگاه