نقد و بررسی
مدیریت رفتار سازمانی در عصر جهانی شدنمشخصات
ناشر
مدیران
نویسنده
مهدی ایران نژاد پاریزی
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1393
نوبت چاپ
سوم
تعداد صفحات
620
توضیحات کتاب
کتاب مدیریت رفتار سازمانی در عصر جهانی شدن نوشته مهدی ایران نژادپاریزی, توسط انتشارات مدیران به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: مدیریت, مدیریت دانشگاهی, مدیریت سازمانی, عصر جهانی شدن در مدیریت
رفتار سازمانی عبارت است از مطالعۀ افراد و گروهها در سازمان. یادگیری دربارۀ رفتار سازمانی به شما کمک میکند تا درک بهتری از خود و سایر انسانها داشته باشید. همچنین رفتار سازمانی میتواند ظرفیت بالقوۀ شما را برای موفقیت در محیط کاری امروزی، چالشی، پیچیده، در حال تغییر و پویا توسعه دهد. مطالعۀ رفتار سازمانی باید با درک سازمان، به عنوان محل کار، آغاز شود. سازمان عبارت است از تشکیل گروهی از مردم که برای هدفی مشترک در واحدی باهم کار میکنند. یکی از ابعاد مهم رفتار سازمانی امروزه تاکید بر اهمیت انسان است که نشاندهندۀ مجموع دانش، تخصص و تعهد نیروی کار سازمان است. مدیر کارآمد کسی است که واحد سازمانی، گروه یا تیم او به طور مستمر به هدفهایش دست مییابد؛ در حالی که اعضایش قابل، متعهد و مشتاق باقی میماند. این کتاب دربارۀ رفتار انسان در سازمانها است. رفتار سازمانی به عملکرد و رضایت شغلی کارکنان؛ توجه ویژه دارد و موضوعاتی چون رفتار اخلاقی، بهبود بهرهوری، استفاده از تکنولوژی، کیفیت محصولات و خدمات، تنوع نیروی کار، توازن بین کار و زندگی و مزیت رقابتی در اقتصاد جهانی را دربرمیگیرد. عناوین کتاب عبارت است از: رفتار سازمانی و محیط کار امروزی؛ شناخت رفتار فردی؛ پویاییهای رفتار سازمانی؛ و سازمان و رفتار سازمانی.
مباحث کتاب مدیریت رفتار سازمانی در عصر جهانی شدن
- رفتار سازمانیدر دنیای امروز
- سازمان با عملکرد برتر
- ابعاد جهانی رفتار سازمانی
- اصول اخلاقی و مسئولیت های اجتماعی مدیریت
- تنوع نیروی کار و تفاوت های فردی
- انگیزش
- رهبری
- ارتباطات در عصر اینترنت
- تصمیم گیری : جوهره شغل مدیریت
- پویایی گروهی و کار تیمی
- قدرت و سیاست
- تعارض و مذاکره
- مبانی ساختار و طراحی سازمانی
- طرح ریزی سیستم های کار و رضایت شغلی
- فرهنگ سازمانی
- رهبری تحول و مدیریت استرس
0دیدگاه