نقد و بررسی
درآمدی بر نظریه رسانه هامشخصات
ناشر
جهاد دانشگاهی
نویسنده
دن لافی
مترجم
رضا جلیلی سه بردان
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1395
نوبت چاپ
اول
تعداد صفحات
288
کتاب درآمدی بر نظریه رسانه ها نوشته دن لافی با ترجمه رضا جلیلی سه بردان, توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: مدیریت, تعریف کامل رسانه, رفتارگرایی و تاثیرات رسانه ها, مدرنیته و نطریه رسانه ها
کتاب حاضر، سعی دارد به تعریف کامل رسانه بپردازد و به این سوال که رسانه چیست، پاسخ دهد. در این کتاب بیان میشود که رسانهها عبارتاند از تکنولوژیهایی که پیامها را در نقاط مختلف یک منطقه، کشور یا جهان، به مخاطبان انتقال میدهند. ما با اینگونه رسانهها انس بیشتری داریم و توصیف آنها با عنوان رسانههای جمعی درست به نظر میرسد. رسانه جمعی به این معنی است که هیچ تعامل مستقیمی بین فرستنده و گیرنده وجود ندارد.
مباحث کتاب درآمدی بر نظریه رسانه ها
- نظریه رسانه ها چیست
- رفتارگرایی و تاثیرات رسانه ها
- مدرنیته و نطریه رسانه ها
- ساختارگرایی و نشانه شناسی
- تعامل گرایی و ساخت یابی
- فمنیسم و جنسیت
- نظریه اقتصاد سیاسی و پسا استعمارگرایی
- پست مدرنیته و جامعه اطلاعاتی
- مصرف گرایی و زندگی روزمره
- پرسش و پاسخ پیرامون نظریه رسانه ها
0دیدگاه