نقد و بررسی
کتاب اعترافات یک قیمت گذارمشخصات
ناشر
نگاه دانش
نویسنده
هرمان سایمون
مترجم
محسن نظری
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1396
نوبت چاپ
اول
تعداد صفحات
410
کتاب اعترافات یک قیمت گذار نوشته هرمان سایمون با ترجمه محسن نظری، توسط انتشارات نگاه دانش به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: مدیریت بازاریابی, مدیریت دانشگاهی, قیمت گذاری صحیح, مباحث مدیریت و بازاریابی
مقدمه مترجمین بازاریابی را می توان ایجاد ارزش و کسب آن ارزش تعریف کرد.اگر از چهار پی بازاریابی، سه تای آن در تلاش برای ایجاد ارزش می¬باشند، ولی از طریق قیمت باید آن ارزش ایجاد شده را برداشت نمود،هرچند قیمت، ادراک ارزش را هم می تواند تغییر دهد،لذا در یک کلام،عدم اتخاذ قیمت گذاری صحیح به هدر رفتن آن ارزش های ایجاد شده منجر خواهد شد. همانگونه که سالها پیش در سر مقاله¬ای، مزیت قیمتی را مزیت گمشده بنگاه های ایرانی دانستیم،هنوز هم بر این باور¬یم که بنگاه های ایرانی از این ابزار به شکل کارآمد استفاده نمی کنند و ارزش های ایجاد شده به خوبی برداشت نمی شود.نگاهی ساده به لیست قیمت یکی از بنگاه های ایرانی ( مثلا یک سینما) و مقایسه آن با لیست قیمت بنگاه های خارجی نمایانگر این است که از چه ظرفیت¬هایی استفاده نمی¬کنیم.
“ارزش ادراک شده” و “تمایل به پرداخت” که زیر بنای مباحث قیمت گذاری هستند، به خوبی در این کتاب مورد توصیف و تحلیل قرار گرفته و لذا مباحث بخش بندی بازار و کسب ارزش از هر بخش از بازار با دقت تشریح شده و حتی مباحث قانونی و اخلاقی قیمت گذاری نیز مغفول نمانده است. در نبود متن درسی جامع برای دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد،این کتاب به گسترش ادبیات ، علم و هنر قیمت گذاری در ایران کمک خواهد نمود و نیز می تواند در دروس مدیریت قیمت¬گذاری، مباحث منتخب در بازاریابی و سمینار بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد.
تجربه ما در استفاده از بخش هایی از این کتاب در کلاس¬های دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و کارگاه¬های آموزشی، تجربه¬ای شیرین بوده و در گذر زمان انگیزه و علاقه¬مندی دانشجویان و مدیران بازاریابی فراوانی را برای استفاده از آن برانگیخته است. امیدواریم این کتاب در بیان قیمت محصولات و خدمات شما مفید واقع شده و نتیجتا اولین ارتباطی که از طریق قیمت با مشتری پیدا می کنید به درک مشتری شما از ارزش کاری که ارائه نموده اید منجر شود. اطمینان داریم که از مطالعه این کتاب لذت خواهید برد و استفاده از توصیه های آن برای کسب و کار شما مزیت قیمتی و در نتیجه مزیت رقابتی پایداری ایجاد خواهد نمود.
0دیدگاه