نقد و بررسی
سیاست بازرگانی و مدیریت استراتژیکمشخصات
ناشر
یادواره کتاب
نویسنده
ویلیام گلوک, لارنس جاچ
مترجم
سهراب خلیلی شورینی،
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1400
نوبت چاپ
دهم
تعداد صفحات
279
کتاب سیاست بازرگانی و مدیریت استراتژیک نوشته ویلیام گلوک، لارنس جاچ با ترجمه سهراب خلیلی شورینی, توسط انتشارات یادواره کتاب به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: مدیریت, مدیریت دانشگاهی, مدیریت استراتژیک, مدیریت بازرگانی
سناریو به عنوان روشی آیندهپژوهانه، برآمده از دنیای سینما و تئاتر است. سناریوها، دقیقا مانند آنچه در سینما انجام میشود، به این دلیل مورد استفاده قرار میگیرند تا داستانی را به صورت کاملا قابل درک، تصویر نمایند. سناریو گاهی از دریچه و منظری خاص به آینده است، که در آن داستان دارای سازگاری منطقی است و اتفاقاتی خارج از عقلانیت در آن رخ میدهد. سناریوها را معمولا گروهی از افراد مینویسند و چندان عجب نیست که در نگارش آنها، واقعیتها به گونهای بازتاب یابند که نگارندگانشان درک میکنند. سناریوها از سالهای پس از جنگ جهانی دوم و در ده? 1950 مورد استفاده قرار گرفتند. نگارندگان در کتاب حاضر نخست مبانی آیندهاندیشی و سناریونگاری و سپس اهداف سناریونگاری را بررسی میکنند. آنان در ادامه رویکردهای مختلف سناریونگاری از جمله رویکرد کلی، کیفی، تاریخی، تصویری و… را تحلیل کرده و به فرایندهای مختلف سناریونگاری میپردازند. در پایان نیز نمونههای موردی از سناریونگاری را عرضه میکنند.
معرفی مباحث کتاب سیاست بازرگانی و مدیریت استراتژیک
- فرآیند مدیریت استراتژیک
- عناصر مدیریت استراتژیک
- تجزیه و تحلیل و تشخیص محیط
- تحلیل و تشخیص مزیت های استراتژیک
- تدوین استراتژی
- انتخاب استراتژیک
- استراتژی اجرا تخصیص منابع و سازمان
- سیاست ها و رهبری
- ارزیابی استراتژی
- کاربرد فرآیند مدیریت استراتژیک
0دیدگاه