نقد و بررسی
مدیریت استراتژیک نوآوری تکنولوژیک شلینگ نشر پژوهش های فرهنگیمشخصات
ناشر
دفتر پژوهشهای فرهنگی
نویسنده
ملیسا ا. شیلینگ
مترجم
سیدمحمد اعرابی, سیدمحمد تقی زاده مطلق
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1402
نوبت چاپ
ششم
تعداد صفحات
512
رده بندی کتاب
درسی دانشگاهی
کتاب مدیریت استراتژیک نوآوری تکنولوژیک نوشته ملیسا ا شلینگ با ترجمه سیدمحمد اعرابی, محمد تقی زاده مطلق, توسط انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: مدیریت, فرهنگ و مدیریت, مدیریت استـراتژیک, تدوین استراتژی, اجرای استراتژیک, انواع و الگوهای نوآوری
مدیریت استراتژیک مجموعه تصمیم ها و اقدامات مدیریتی است که عملکرد بلند مدت یک شرکت را تعیین می کند. مدیریت استراتژیک عبارت است از بررسی محیطی (هم محیط خارجی و هم محیط داخلی) تدوین استراتژی، اجرای استراتژی، ارزیابی و کنترل. بنابراین مدیریت استراتژیک بر نظارت و ارزیابی بر فرصت ها و تهدیدهای خارجی در سایه توجه به نقاط قوت و ضعف یک شرکت تأکید دارد
. این کتاب به پویایی صنعت نوآوری تکنولوژیک، تدوین استراتژی نوآوری تکنولوژیک، و اجرای استراتژیک نوآوری تکنولوژیک پرداخته شده است
معرفی مباحث کتاب مدیریت استراتژیک نوآوری
- مقدمه
- منابع نوآوری
- انواع و الگوهای نوآوری
- نبرد استاندارها و طرح غالب
- زمان ورود
- تعریف سمت و سوی استراتژیک سازمان
- انتخاب پروژه های نوآوری
- استراژی های همکاری
- محافظت از نوآوری
- سازماندهی برای نوآوری
- مدیریت فرایند توسعه محصول جدد
- مدیریت تیم های توسعه محصول جدید
- تنظیم استراتژی صف آرایی در بازار
0دیدگاه