نقد و بررسی
زمان در دسترس استراتژی هایی برای تعالی در مدیریت نگهداشتمشخصات
ناشر
آریانا قلم
نویسنده
جان دیکسون کمبل, جیمز ریس پیکنل
مترجم
محسن ربیعی, علی زواشکیانی
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1394
نوبت چاپ
اول
تعداد صفحات
388
کتاب زمان در دسترس استراتژیهایی برای تعالی در مدیریت نگهداشت نوشته جان دیکسون کمبل، جیمز ریس پیکنل با ترجمه علی زو اشکیانی، محسن ربیعی, توسط انتشارات آریانا قلم به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: مدیریت, پروژه و عملیات, مدیریت نگهداری و تعمیرات, استراتژی مدیریت نگهداشت
کسبوکار شما شبانهروزی و هفتروز هفته جریان دارد و هر روز میلیونها دلار سودآوری ایجاد میکند. بازار خوب است، تولید با حداکثر سرعت پیش میرود و مشتریان راضی هستند. عملیات گاهی برای مدتی کوتاه متوقف میشود، اما تجهیزات بهسرعت تعمیر میشوند و بهندرت پیش میآید که کل تولید متوقف شود؛ اما ناگهان در آخر هفته با توقف کلی تجهیزات روبرو میشوید. چندین روز طول میکشد تا قطعهای حیاتی را تهیه کنید و رفع مشکل نیز چند روز زمان دیگر میبرد. کل زمان توقف به 5 روز بالغ میشود. صدای اعتراض مشتریان بلند شده است. شما محصول شرکت رقیب را میخرید، بستهبندی میکنید و به مشتریان خودتان میفروشید تا آنها را راضی نگه دارید. در این مدت، گروهی از کارگران ماهر واحد تولید بیکار بودهاند. واحد نگهداشت نیز با کمبود نیرو مواجه است، زیرا نتوانستهاید کارکنانی شایسته پیدا کنید و کارکنان فعلی با حداکثر توان و شبانهروزی کار میکنند. نمیتوانید تولید ازدسترفته را جبران کنید. بالاخره مشکل برطرف میشود و کار دوباره با نهایت سرعت ادامه مییابد. همین حادثه بهتنهایی سودآوری سالیانه را کاهش میدهد و درآمد کل شرکت بیش از 2درصد کاهش مییابد…
این کتاب که نام کامل آن زمان در دسترس: استراتژیهایی برای تعالی در مدیریت نگهداشت است، مرجعی معتبر هم برای متخصصان نگهداشت و هم دیگر کارکنان است و دورنمایی از مدیریت نگهداشت به دست میدهد. این کتاب به بررسی عناصر مختلفی میپردازد که مدیران نگهداشت با آنها سروکار دارند و دستورالعملهایی برای موفقیت نگهداشت ارائه میکند.
معرفی مباحث زمان در دسترس
-
- بخش اول : رهبری
- ایجاد استراتژی نگهداشت
- کارکنان
-
- بخش دوم : الزامات
- مدیریت کار
- رقابت پایه
- مدیریت مواد و قطعات یدکی
- مدیریت عملکرد
- سیستم های مدیریت و پشتیبانی از نگهداشت
-
- بخش سوم : انتخاب تعالی
- رویکردهای دارایی محور یک : پیش کنشی باشید
- رویکردهای دارایی محور دو : بهبود مستمر
- روش های تیم محور
- بهینه سازی فرایند
-
- بخش چهارم : فرجام کتاب
- تعالی
0دیدگاه