نقد و بررسی
تفکر طراحی در کسب و کارمشخصات
ناشر
آریانا قلم
نویسنده
جین لیدکا, تیم اگیلوی
مترجم
مرتضی خضری پور
قطع کتاب
رقعی
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1400
نوبت چاپ
چهارم
تعداد صفحات
384
کتاب تفکر طراحی در کسب و کار (جعبه ابزاری برای راه حل یابی خلاق) نوشته جین لیدکا، تیم اگیلوی با ترجمه مرتضی خضری پور, توسط انتشارات آریانا قلم به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: مدیریت, رهبری و منابع انسانی, مهارت های عمومی مدیریت, تفکر طراحی در کسب و کار
طراحان فردا را به وجود می آورند چیزی خلق می کنند که وجود ندارد. برای دستیابی به رشد، باید چیزی در آینده خلق کنیم که با زمان حال فرق کند. اما اساسا آیندههای تاثیرگذار و قدرتمند به ندرت از طریق تجزیه و تحلیل کشف میشوند. ضرورت استفاده از تفکر طراحی به معنای بی فایده بودن رویکردهای مرسوم در کسب و کار نیست، بلکه این جعبه ابزار جدید می تواند در کنار جعبه ابزارهای تفکر تحلیلی قرار بگیرد تا فرد بتواند در مواجهه با مسائل مختلف، امکان های متنوعی در اختیار داشته باشد. استفاده از این رویکرد و ابزارهای آن، در رویارویی با شرایط ابهام و عدم قطعیت بسیار کارآمد است جایی که رویکردها و ابزارهای مرسوم در حال از دست دادن تدریجی کارایی خود هستند.
چرا طراحی؟
هر مدیری به طراحی نیاز دارد. نمی توانید بدون آن، کسب و کاری را رشد دهید. اما طراحی چیست؟
همان طور که این تعرسف هوشمندانه بیان می کند، در واقع طراحی همچون جادو می ماند. یک راز به تمام معنا است؛ سرزمین ناشناخته و اسرار آمیزی که فقط افراد شجاع (و با استعداد) شهامت گام نهادن در آن را دارند. این تعریف، هر نظری را مبنی بر وجود فرایندی قاعده مند برای عبود از آن پیچ و خم های تند به سخره می گیرد. بدون شک همه ما دوست داریم هم سنگی مانند آی پاد را در کسب و کار خودمان کشف کنیم. اما ایجاد این نوع از نوآوری و رشد، خارج از توان کسب و کارهای معمولی است. و…
مباحث کتاب تفکر طراحی
- چرایی و چگونگی تفکر طراحی
- چه وضعیتی هست؟
- چه می شود اگر؟
- چه چیزی شگفت آور است؟
- چه چیزی جواب می دهد؟
- هدایت رشد و نوآوری در سازمان شما
0دیدگاه