نقد و بررسی
کتاب خلق مدل کسب و کارمشخصات
ناشر
آریانا قلم
نویسنده
ایو پیگنیور, الکساندر استروالدر
مترجم
بابک وطن دوست, غلامرضا توکلی, حسام الدین ساروقی, بهامین توفیقی
قطع کتاب
خشتی
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1401
نوبت چاپ
پانزدهم
تعداد صفحات
295
کتاب خلق مدل کسب و کار نوشته الکساندر استروالدر, ایو پیگنیور با ترجمه غلامرضا توکلی، بابک وطن دوست، حسام الدین ساروقی, بهامین توفیقی, توسط انتشارات آریانا قلم به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: مدیریت, رهبری و منابع انسانی, نوآوری و کارآفرینی, رویکردی نوین در مدیریت, خلق مدل کسب و کار
کتاب حاضر ابزاری را در دست شما می گذارد تا از آن طریق بتوانید با استفاده از رویکردی نوین در مدیریت به نام «رویکرد طراحی» با ترسیم و طراحی مدل کسب و کار به خلقی نوآورانه دست بزنید و سازمان خود را متحول نمایید. همراه با تولد هر سازمانی، مدل کسب و کار آن نیز متولد می شود و این امر نشان دهنده ضرورت توجه به طراحی آگاهانه مدل های کسب و کار دارد که کاربرد بسیاری در علوم سازمانی داشته باشد. استراتژیست ها باید بدانند که مدل کسب وکار یک سازمان چیست تا بتوانند چالش سازمان در تعامل با محیط را درک کرده و برای گذر از آن استراتژی مناسب را فرموله نمایند. افراد کارآفرین باید خود را به ابزار ترسیم و طراحی مدل کسب و کار مجهز نمایند تا بتوانند تراوشات ذهنی خود را در قالبی درآمدزا قرار دهند تا بتوانند سرمایه گذاران را قانع نمایند و نوآوری های خود را به سرانجام برسانند.
در صورتی که نوآوری های فناورانه، پروژههای ارائه محصول جدید به بازارهای فعلی و نیز ارائه محصولات فعلی به بازارهای جدید با طراحی مدل کسب و کار مناسب همراه نشوند، همگی به شکست خواهند انجامید. این کتاب ابزاری را در دست شما می گذارد تا از آن طریق بتوانید با استفاده از رویکردی نوین در مدیریت به نام «رویکرد طراحی» با ترسیم و طراحی مدل کسب و کار به خلقی نوآورانه دست بزنید و سازمان خود را متحول نمایید.
کتابی که در دست دارید، مخصوص افراد بلندپرواز، تغییردهندگان قاعده بازی و چالشگرانی است که به مقابله با مدل های کسب و کار از کار افتاده برخاسته و به طراحی سازمان های فردا می پردازند.
- خلق مدل کسب و کار کتابی مرجع، علمی و الهام بخش برای تمامی کسانی است که برای بهبود مدل کسب و کار و یا طراحی مدل کسب و کار جدید تلاش می کنند.
- خلق مدل کسب و کار با ارائه تکنیک های عملی و نوآورانه که توسط شرکت های پیشرو درسطح جان به کار گرفته می شود، نحوه تفکر شما را در مورد مدل های کسب و کار متحول می کند. شما در این کتاب خواهید آموخت که چگونه به گونه ای نظام مند به شناخت، طراحی و پیاده سازی مدل کسب و کار جدید پرداخته و یا مدل قدیمی را تحلیل و احیا نمایید. حضور 470 متخصصی استراتژی در تهیه خلق مدل کسب و کار بیانگر این نکته است که این کتاب به آن چه توصیه می کند، عمل کرده است. این کتاب توسط 470 استفاده کننده از تابلوی طراحی مدل کسب و کار از 45 کشور جهان به رشته تحریر درآمده است. این کتاب از طراجی یکپارچه، مصور و ساده ای برخوردار بوده که استفاده از آن را آسان و سریع می سازد.
- خلق مدل کسب و کار برای کسانی است که آماده کنار گذاشتن تفکر قدیمی و حرکت به سمت مدل های جدید و نوآور ارزش آفرینی هستند: مدیران اجرایی، مشاوران، کارآفرینان و رهبران تمام سازمان ها.
- خلق مدل کسب و کار به شما ابزارهایی اثربخش، ساده و مطمئن برای شناخت، طراحی، اصلاح و پیاده سازی مدل های کسب و کار ارائه می دهد.
مباحث کتاب خلق مدل کسب و کار
- تابلوی طراحی
- الگوها
- طراحی
- استراتژی
- فرآیند
- دورنما
0دیدگاه