نقد و بررسی
استراتژی بازاریابی بین الملل دولمشخصات
ناشر
ترمه
نویسنده
ایزوبل دول, روبین لو
مترجم
شیرزاد فرهیخته, فاطمه فرهیخته
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1393
نوبت چاپ
اول
تعداد صفحات
380
کتاب استراتژی بازاریابی بین المللی نوشته ایزوبل دول، روبین لو با ترجمه شیرزاد فرهیخته، فاطمه فرهیخته، توسط انتشارات ترمه به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: مدیریت بازاریابی، بازاریابی داخلی و خارجی، بازاریابی و اقتصاد
بازاریابی کالا و خدمات از یک کشور به کشوری دیگر. بازاریابی داخلی و خارجی، دارای تفاو تهایی هستند که از جمله آنها می توان تفاو تهای محیطی در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را نام برد. تفاو تهای موجود در آب و هوا، محیط طبیعی، فرهنگ، منابع و تکنولوژی، نیازهای تولیدی و خدماتی متفاوتی را ایجاد می کند. از آنجا که برای یک بنگاه اقتصادی رفع تمام نیازهای مصر ف کنندگان امکا نپذیر نیست، لذا مدیریت بازاریابی می بایستی فرصت های موجود را از طریق تقسیم بازار تجزیه و تحلیل کند
تا بتواند کالا و خدمات مورد نیاز مصرف کنندگان مورد نظر را با توجه به منابع خود تأمین کند. منظور از تقسیم بازار این است که بازاری وسیع را با روشی به بخش های کوچک تر تقسیم کنیم که در هر کدام از آنها یکنواختی بیشتری از نظر عرضه و تقاضا وجود داشته باشد.
مصر ف کنندگان، خصوصیاتی مشترک و مشابه دارند. معیارهایی که تقسیم بازار براساس آنها انجام می گیرد،
شامل عوامل جغرافیایی جمعیتی یا دموگرافیک
- روانی
- رفتاری
- بازاریابی
- اقتصادی
پس از بررسی بازار و تقسیم آن به بخش های مشابه، مدیریت بازاریابی باید تصمیم بگیرد کدام یک از این بخشها را به عنوان بازار هدف، انتخاب کند. البته او می تواند بیش از یک بخش را براساس ترکیب و توانایی کارکنان بازاریابی، توان رقابتی و خط مشی بازرگانان سازمان خود، انتخاب کند.
_x000D_
0دیدگاه