نقد و بررسی
تحقیقات بازاریابی با رویکرد کاربردی نشر بازاریابیمشخصات
ناشر
بازاریابی
مترجم
امین اسداللهی, گلناز عابدینی تفلیسی
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1396
نوبت چاپ
دوم
تعداد صفحات
327
کتاب تحقیقات بازاریابی با رویکرد کاربردی نوشته پینگالی ونوگپال با ترجمه دکتر امین اسداللهی، گلناز عابدینی تفلیسی، توسط انتشارات بازاریابی به چاپ رسیده است.
- _x000D_
موضوع کتاب: مدیریت بازاریابی، روش شناسی, به کارگیری تحلیل های چند متغیره
_x000D_
_x000D_
پیش از ورود به موضوع اصلی کتابی که می خوانید یعنی تحقیقات بازاریابی، لازم است “مدیریت” از یک منظر تعریف شود؛ “مدیریت یعنی تصمیمگیری.” بنابراین از این منظر، وظیفهی کارکنان، تصمیمسازی و اجرای تصمیمات است و وظیفهی مدیران تصمیمگیری و نظارت بر اجرای تصمیمات. حال مدیران برای اینکه بتوانند تصمیماتی بگیرند که با ریسک تصمیمگیری غلط کمتری همراه باشد، باید از چهار ابزار استفاده کنند:
ابزار اول شم: یکی از ابزارهای تصمیمگیری “شم” است. شم یعنی جوهره و ذات، که در واقع به تیپ شخصیتی افراد برمی گردد. در اینجا باید وارد حوزهی روانشناسی شد تا بتوان به این سؤال پاسخ داد که آیا فردی که می خواهد بهعنوان مدیر مجموعهای کار کند و در آن مجموعه فردی تصمیمگیرنده باشد، تیپ شخصیتی اش حرکتی است یا خیر؟ پس بهتر است مدیران، تیپ حرکتی داشته باشند تا از ویژگیهای بارز مدیریتی مانند جسارت، ریسک پذیری آگاهانه، قاطعیت، جامعیت نگری و… برخوردار باشند. کسانی که تیپ شخصیتی ذهنی دارند بهتر است برای کارهایی که نیاز به دقت بالا و جزئی نگری دارند، مانند حسابرسی، بازرسی، کنترل کیفیت و… انتخاب شوند. بهتر است که تیپهای ذهنی برای مدیریت ارشد انتخاب نشوند؛ چرا که بیش از حد وارد جزئیات می شوند و از کلنگری و تصمیم صریح و سریع غافل می شوند. برای اطلاعات بیشتر در مورد تیپهای شخصیتی به کتاب “مهارتهای ارتباط با مشتریان شاکی” (اثر اینجانب) مراجعه شود.
معرفی مباحث کتاب تحقیقات بازاریابی
- توصیف مساله
- روش شناسی
- به کارگیری تحلیل های چند متغیره برای مطالعات تحقیقات بازاریابی
_x000D_
0دیدگاه