نقد و بررسی
کتاب مدیریت اخلاق کسب و کارمشخصات
ناشر
کتاب مهربان
نویسنده
سیدعلی اکبر احمدی, هاشم شمسآبادی, حمیدرضا عسگری ده آبادی
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1402
نوبت چاپ
سوم
تعداد صفحات
604
کتاب مدیریت اخلاق کسب و کار نوشته سیدعلی اكبر احمدی، حمیدرضا عسگری دهآبادی، هاشم شمس آبادی، توسط انتشارات کتاب مهربان به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: مدیریت، مدیریت اخلاقیات، مسئولیت اجتماعی شرکت ها
کتابی که می خوانید با این فرض شروع میشود که اخلاق در سازمانها با «رفتار افراد در آن سازمانها» ارتباط دارد. رفتار افراد نتیجه تعدادی از عوامل است و بسیاری از این عوامل میتوانند تحت تأثیر سازمان و مدیران آن قرار گیرند. در قسمتی از کتاب آمده است که برخی از ما شک و تردید نسبتا زیادی به اخلاق مدیران ارشد اجرایی داریم. اما بسیاری از این مدیران در کسبوکار خویش مراقب اخلاق هستند و سعی در ارتقای تصویر ذهنی دارند.
معرفی مباحث کتاب مدیریت اخلاق کسب و کار
- کلیاتی درباره مدیریت اخلاق کسب و کار
- یک رویکرد تجویزی برای تصمیم گیری درباره آنچه که درست است
- یک رویکرد روان شناختی برای تصمیم گیری درباره آنچه که درست است
- معرفی مشکلات و مسائل اخلاقی رایج در افراد
- نهادینه سازی اخلاق به منزله فرهنگ سازمانی
- مدیریت اخلاقیات و تبعیت از قانون
- مدیریت برای ایجاد و گسترش رفتار و منش اخلاقی
- مسائل و مشکلات اخلاقی رایج در مدیران
- مسئولیت اجتماعی شرکت ها
- مسائل و مشکلات اخلاقی رایج در سازمان ها
- مدیریت برای اشاعه اخلاق و مسئولیت پذیری اجتماعی در محیط جهانی
0دیدگاه