نقد و بررسی
کتاب آموزش تفکر به کودکانمشخصات
ناشر
انتشارات رشد
نویسنده
افضل السادات حسینی, سیدنورالدین محمودی, سمیرا حیدری
قطع کتاب
رقعی
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1402
نوبت چاپ
اول
تعداد صفحات
160
کتاب آموزش تفکر به کودکان نحوه آموزش خوب اندیشیدن به کودکان نوشته افضل السادات حسینی، سیدنورالدین محمودی، سمیرا حیدری توسط انتشارات رشد به چاپ رسیده است
موضوع کتاب: روانشناسی، شناخت در کودکان، کودکان و فلسفه
تفکر مفهومی که به طور ذاتی با آن آشنا هستیم، تعریف و شرحی دشوار دارد. اگر به طور کلی، تفکر را تنظیم مجدد یا تغییر شناختی اطلاعاتی که از محیط به دست آمده اند و موارد ذخیره شده مربوطه در حافظه درازمدت بدانیم، می توان گفت که تفکر با ادراکات، یادگیری و تجربه های افراد، تجارب گذشته و حال، مرتبط است. تفکر به نوعی سازمان دهی ادراکات و تجربه ها و یادگیری های افراد است. اما تفکر چگونه شکل می گیرد و از چه زمانی کودک انسان به تفکر می پردازد؟ چگونه می توان روش هایی را برای تفکر بهتر یا به عبارت دیگر برای «درست اندیشیدن» در کودکان به کار گرفت؟ نقش نظام آموزش و پرورش در آموختن را و رسم اندیشه ورزی یا همان تفکر و تقویت تأمل و پرورش دقت در کودکان و نوجوانان با هدف حساسیت آنان در تشخیص درست یا نادرست چیست؟
معرفی مباحث کتاب آموزش تفکر به کودکان
- مفهوم تفکر و ساختار آن
- تعریف تفکر
- تفکز ار منظر حوزه های مختلف
- عوامل بستر از تفکر
- هوش و تفکر
- زبان و تفکر
- نظریه منطقه مجاور رشد در دیدگاه ویگوتسکی
- مفهوم میانجی گری در دیدگاه ویگوتسکی
- تحولات رشد زبانی ودک
- تولید ابتدایی سخن
- دیدگاه ویگوتسکی درباره رشد زبانی کودک
- دیدگاه رفتارگرایی درباره رشد زبانی کودک
- و…
0دیدگاه