بازخورد درباره این کالا
0
از 0 رای

0دیدگاه

مشخصات

ناشر

دانژه

نویسنده

عدنان اکبری

قطع کتاب

پالتویی

نوع جلد

شومیز

سال چاپ

1400

نوبت چاپ

اول

تعداد صفحات

192

نمایش بیشتر- بستن
بانک کتاب گیتامهر
موجود در انبار
  • ارسال توسط پیک بانک کتاب گیتامهر و پست
50,000 تومان
بروزرسانی قیمت: 22 آذر 1402
آیا قیمت مناسب تری سراغ دارید؟
مرا اگاه کن


از طریق:
ثبت

نقد و بررسی

رولو می

مشخصات

ناشر

دانژه

نویسنده

عدنان اکبری

قطع کتاب

پالتویی

نوع جلد

شومیز

سال چاپ

1400

نوبت چاپ

اول

تعداد صفحات

192

نمایش بیشتر - بستن

کتاب رولو می نوشته عدنان اکبری, توسط انتشارات دانژه به چاپ رسیده است.

موضوع کتاب: روانشناسی، روانشناسی وجودی, پیشگام روانشناسی وجودی

رولو می دفتری از مجموعه ای است که روانشناسان ، روانپزشکان ، عصب شناسان و مربیان بزرگ جهان را معرفی می کند .
شرح دوران کودکی ، شرایط خانوادگی ، تحصیلات ، آشنایی رولو می با روانشناسان بزرگ اروپا و نیز ارادت او به پل تیلیچ و تاثیر این آشنایی در رویکرد بعدی او نسبت به وجود گرایی و توسعه دادن روانشناسی وجودی در آمریکا ، از جمله مطالبی است که در این کتاب مورد توجه قرار میگیرد .
بی تردید رولو می پیشگام روانشناسی وجودی آمریکاست که با پژوهش ها و تالیفات دقیق خود ، در توسعه و گسترش و عمق بخشیدن به مباحث روانکاوی پسافرویدی و روانشناسی وجودی سهم انکارناپذیر دارد.

برگزیده ای از کتاب 

کتاب «عشق و اراده» از جمله آثار برجسته ی می است که در معرفی او به جامعه و مخاطبان عام روان شناسی اثر بسزایی داشت. این کتاب که به کتاب پرفروش سال بدل شد و جایزه ی رالف والدو امرسون را برای می به ارمغان آورد، همانطور که از نامش پیداست به دو مقوله ی اساسی «عشق» و «اراده» و پیوند میان آن ها می پردازد و به تعبیر خود می حاصل «25 سال کار فشرده ی» او به عنوان درمانگری روانکاو می باشد.

طبعا پیش از هر چیز این سوال به ذهن متبادر می شود که چرا « عشق و اراده»؟ این دو چرا باید در کنار یکدیگر مورد ملاحظه قرار گیرند؟ می در جواب این پرسش قاطعانه و صریح پاسخ می دهد که « مدت ها باور داشته ام که عشق و اراده به یکدیگر وابسته بوده و متعلق به همدیگرند. هر دو فرآیندهای ربطی وجوداند- به عبارتی هردو تلاشی برای برقراری رابطه جهت تاثیر نهادن بر دیگری، و شکل دادن و صورت بخشیدن و خلق آگاهی دیگری هستند. اما به معنایی درونی، این امر تنها زمانی میسر است که فرد، خود نیز همزمان به تاثیر پذیرفتن از دیگری گشوده باشد… اراده یا خواستن بدون عشق، دغل کاری است… و  عشق بدون اراده  نیز… به امری صرفا احساسی و آزمایشی مبدل می شود.» « رابطه ی متقابل عشق و اراده در این واقعیت ریشه دارد که هر دو به توصیف فرد در فرایند حرکت به سوی دنیا و دستیابی به آن، تمایل به تاثیرگذاری بر آدمیان یا موجودات غیرزنده و نیز خود را در معرض اثرپذیری قرار دادن می پردازند: به عبارت دیگر، قالب ریزی، شکل دهی، و برقراری ارتباط با دنیا یا نیاز به ارتباط دنیا با او»

می پس از این مقدمه، روی این مسئله دست می گذارد که ظاهرا عشق و اراده که در گذشته پاسخ به معضلات زندگی بودند، اکنون و در زمانه ی ما خود به یک معضل تبدیل شده اند.

 

امتیاز کاربران به:

رولو می (0نفر)
کیفیت ساخت
0
ارزش خرید به نسبت قیمت
0
امکانات و قابلیت ها
0
سهولت استفاده
0
دیدگاه خود را در باره این کالا بیان کنید برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. اگر این محصول را قبلا از این فروشگاه خریده باشید، نظر شما به عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد. افزودن دیدگاه
نظرات کاربران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

    هیچ پرسش و پاسخی ثبت نشده است.

پرسش خود را درباره این کالا بیان کنید

ثبت پرسش

محصولات مشابه