نقد و بررسی
کتاب رفتار درمانی شناختی برای افسردگی کودکان و نوجوانانمشخصات
ناشر
ارجمند
نویسنده
کریس وردوین, جولیا راجرز, آلیسون وود
مترجم
فریبا سپهری, فرزاد فرهودی
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1400
نوبت چاپ
اول
تعداد صفحات
272
کتاب رفتار درمانی شناختی برای افسردگی کودکان و نوجوانان نوشته کریس وردوین، جولیا راجرز، آ لیسون وود با ترجمه دکتر فرزاد فرهودی، فریبا سپهری, توسط انتشارات ارجمند به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: روانشناسی, روان درمانی و مشاوره, تشخیص و درمان افسردگی, فرایند درمان
در سالهای اخیر شاهد افزایش چشمگیری در مطالعات مربوط به افسردگی کودکان هستیم. افسردگی میتواند ناتوانی شدیدی را در حوزههای مربوط به زندگی، تحصیل و روابط اجتماعی در کودکان و نوجوانان ایجاد کند. کتاب پیش رو، مسیر مشخصی را برای تشخیص و درمان افسردگی در کودکان و نوجوانان در اختیار درمانگر میگذارد.
این کتاب بر اساس شواهد پژوهشی معتبر، یک مدل شناختی- رفتاری برای کار با این گروه سنی در اختیار میگذارد. با مطالعۀ این کتاب با روشهای برقراری ارتباط درمانی با کودک و نوجوان، هدف گزینی، ارزیابی و ضابطهبندی شناختی رفتاری، فنون مداخله و نحوۀ درگیرکردن والدین در فرایند درمان آشنا خواهید شد.
این کتاب که در زمرۀ معدود کتابهایی است که به درمان روانشناختی افسردگی کودکان و نوجوانان میپردازد، شامل مثالهای موردی و نکات عملی برای متخصصین دخیل در بهداشت روان کودک است تا بتوانند به بهترین شکل از فنون شناختی- رفتاری استفاده کنند.
امید است این کتاب پاسخ درخوری باشد به نیاز روزافزون جامعۀ روانشناسی و روانپزشکی به دستنامۀ عملی برای رواندرمانی کودک و نوجوان.
0دیدگاه