نقد و بررسی
کتاب روانشناسی مدرسه انتشارات رشدمشخصات
ناشر
انتشارات رشد
نویسنده
آلن پریچارد, جان وولارد
مترجم
فیروزه سپهریان آذر, سعید اسدنیا, محمد رسول مفسری, ناصر تراب زاده
قطع کتاب
رقعی
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1401
نوبت چاپ
اول
تعداد صفحات
184
کتاب روانشناسی مدرسه نظریه ساخت گرایی و یادگیری اجتماعی نوشته آلن پریچارد، جان وولارد با ترجمه فیروزه سپهریان آذر، سعید اسدنیا، محمدرسول مفسری، ناصر تراب زاده, توسط انتشارات رشد به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: روانشناسی، برنامه های درسه، علوم تربیتی، آموزش و پرورش، علوم اجتماعی
امروزه به علت گذر از مرحله مدرنیسم ساختار آموزش در آستانه تحول تاریخی و تغییر در ویژگیهای کنونی آن است. به دلیل ضرورت سازگاری با شرایط و تحولاتی که در تمامی عرصههای علمی شاهد هستیم، بازنگری در فرآیند آموزش و یادگیری در نظام آموزشی ناگزیر است. براساس نظریههای جدید، آهنگ تغییرات در جهت تأکید بر یادگیری، اصالت دادن به یادگیرنده و غنیسازی فرآیند یادگیری است. در این کتاب به معرفی زمینه و نظریه ساختگرایی اجتماعی و نظریه یادگیری اجتماعی پرداخته میشود و نشان داده میشود که چگونه امکان دارد این نظریه به مجموعهای از رویکردهای تربیتی برای برنامههای درسی تبدیل شود و اینکه چگونه میتوان آموزش و پرورش را به راهبردها و فعالیتهای عملی برای معلمان گسترش داد تا در مباحث آموزشی ایشان به آنها توجه کنند.
معرفی مباحث کتاب روانشناسی مدرسه
- مقدمه
- پژوهش
- نظریه
- آموزش و پرورش
- راهبردها
- نمایه
- منابع
0دیدگاه