نقد و بررسی
برنامه آموزش گام به گام مهارت ها در کودکان دارای اختلال طیف اوتیسممشخصات
ناشر
ارجمند
نویسنده
شیرین ارمغان
قطع کتاب
رقعی
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1400
نوبت چاپ
اول
تعداد صفحات
284
کتاب برنامه آموزش گام به گام مهارت ها در کودکان دارای اختلال طیف اوتیسم نوشته شیرین ارمغان توسط انتشارات ارجمند به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: روانشناسی، اتیسم، کودکان در خود مانده، جنبه های روانشناسی
اوتیسم یک گسیختگی شدید در فرآیندهای رشدی است که در دو سال اول زندگی روی میدهد و منجر به ناهنجاری و آسیب در زبان، بازی و عملکرد اجتماعی و انطباقی کودکان خواهد شد. دانشمندان با تکیه بر اصول تئوری یادگیری روشهای کارآمدی برای آموزش مهارتها به این کودکان ایجاد کردهاند تا رشد آنها را تسهیل کنند و برای دستیابی به استقلال و بالاترین کیفیت ممکن زندگی آنها را یاری رسانند.
در این کتاب تلاش شده است تا با گردآوری اهداف درمانی در یک مجموعه و ترتیببندی برنامهها بر اساس مراحل رشد، نقشۀ راه به همراه جزئیات و مثالهای کافی برای متخصصین این حیطه فراهم شود و درک مناسبی از روند درمان شکل گیرد.
با توجه به ماهیت و محتوای اهداف درمانی گردآوریشده، راهبردها و برنامههای این کتاب علاوه بر اینکه در درمان کاستیهای کودکان دارای اوتیسم کاربرد دارد، میتواند برای آموزش کودکانی که به علت نارساییهای عصبی دیگر از روند رشد طبیعی بازماندهاند نیز مورد استفاده قرار گیرد.
این کتاب برای متخصصانی که با اختلالهای عصبی رشدی سر وکار دارند اعم از پزشکان، روانپزشکان، روانشناسان، متخصصان کودک، کارشناسان گسترۀ توانبخشی، گفتاردرمانها، کاردرمانها و …، مفید خواهد بود.
مباحث کتاب آموزش مهارت در کودکان اوتیسم
- رفتار درمانی و اوتیسم
- شیوه آموزش
- برنامه های پایه
- برنامه های پیش نیاز رفتاری
- برنامه های آموزشی
- برنامه های کاهش برانگیختگی در موقعیت های اجتماعی
0دیدگاه