نقد و بررسی
کتاب آموزش شهروندی در مدارس انتشارات آییژمشخصات
ناشر
آییژ
نویسنده
کوروش فتحی واجارگاه, سکینه واحد چوکده
قطع کتاب
رقعی
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1398
نوبت چاپ
دوم
تعداد صفحات
208
ز
نظامهای آموزش و پرورش در دنیای معاصر در حال بازآفرینی یکی از مهمترین و چالشزاترین وظایفی است که دارای ابعاد گسترده اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است. شهروندی و آموزش شهروندی فرآیندی است که انسانها در طول عمر خود با آن مواجهاند. هدف اساسی آموزش شهروندی در هر جامعهای، انتقال مجموعهای از دانشها، ارزشها و جهتگیریهای رفتاری ضروری برای دوام و رفاه آن جامعه است. لذا آموزش شهروندی بهدنبال جلب حمایت جوانان از فرهنگ مدنی جامعه است که این امر بهویژه در مدارس و از طریق فرآیندهای آموزشی تحقق مییابد.
مباحث کتاب آموزش شهروندی در مدارس
- مفهوم، ابعاد و مولفه های شهروندی
- تاریخچه و سیرتحول شهروندی
- رویکردهای شهروندی
- ویژگی های شهروند خوب در انگلستان
- ویژگی های شهروند خوب در دوازده کشور آسیا و اروپا
- ویژگی های شهروند خوب در آمریکا
- ویژگی های شهروند خوب در کانادا
- ویژگی های شهروند خوب در استرالیا و چین
- ویژگی های شهروند خوب در اصفهان و طهران
- تبیین مفهومی تربیت شهروندی
- الگوهای تربیت شهروندی
- برنامه درسی پنهان
- جایگاه برنامه درسی پنهان در تربیت شهروندی
0دیدگاه