نقد و بررسی
اختلالات یادگیریمشخصات
ناشر
امیرکبیر
نویسنده
مریم سیف نراقی, عزت الله نادری
قطع کتاب
رقعی
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1400
نوبت چاپ
هفدهم
تعداد صفحات
162
کتاب اختلالات یادگیری (تاریخچه تعریف، گروهبندی، مراحل، تشخیص، روشهای آموزش و نمونه های بالینی) نوشته عزت الله نادری، مریم سیف نراقی توسط انتشارات امیرکبیر به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: علوم تربیتی، روانشناسی، یادگیری، اختلالات یادگیری
مباحث کتاب اختلالات یادگیری
- فصل اول : تاریخچه و تعریف اختلالات یادگیری
- مقدمه
- تاریخچه
- نظریه ی غلبه طرفی مغز
- نظریه کوتاهی دامنه ی توجه
- نظریه فرابری آگاهیها
- نظریه تأخیر در رشد
- نظریه ضایعات خفیف مغز
- تعریف اختلالات یادگیری
- فصل دوم : گروه بندی و مراحل تشخیص کودکان با اختلالات یادگیری
- کودکان با دشواری های حرکتی
- کودکان با دشواری هایی در تشخیص و درک بینایی
- کودکان با دشواری هایی در تشخیص و درک شنوایی
- کودکان با دشواری هایی در تکلم یا گفتار
- کودکان با دشواری هایی در خواندن و هجی کردن
- کودکان با دشواری هایی اساسی در نوشتن
- کودکان با دشواری هایی اساسی در ریاضیات
- مراحل تشخیص کودکان با اختلالات یادگیری
- فصل سوم : روش های ترمیمی و آموزشی کودکان با اختلالات یادگیری
- روش ادراکی – حرکتی
- تمرین و آموزش برای تقویت یادگیری های ادراکی – حرکتی
- تمرین و آموزش برای تقویت پیوند ادراکی – حرکتی
- تمرین و آموزش برای تقویت کنترل بینایی
- تمرین و آموزش های لازم قبل از شروع به نوشتن
- تمرین و آموزش برای تقویت ادراک شکل
- آزمون اندازه گیری ادراکی – حرکتی کپارت
- روش چند حسی
- مراحل روش چند حسی فرناند
- نکات ضروری در روش چند حسی فرنالد
- وسیله آموزشی سینا
0دیدگاه