نقد و بررسی
کتاب اختلال های یادگیری انتشارات ارسبارانمشخصات
ناشر
ارسباران
نویسنده
دانیل پی هالاهان, جان و. لوید, الیزابت ا مارتینز, مارگارت پی ویس
مترجم
ستاره شجاعی, صدیقه رضایی دهنوی, قربان همتی علمدارلو, حمید علیزاده
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1401
نوبت چاپ
چهاردهم
تعداد صفحات
728
زبان کتاب
فارسی
کتاب اختلال های یاد گیری(مبانی،ویژگی ها و تدریس موثر) نوشته دانیل پی. هالان, جان و.لوید, جیمز م. کافمن, مارگارت پی. ویس, الیزابت ا.مارتینز با ترجمه دکتر حمید علیزاده, دکتر قربان همتی علمدارلو, دکتر صدیقه رضایی دهنوی, دکتر ستاره شجاعی, توسط انتشارات ارسباران به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: روانشناسی, علل ناتوانی های یادگیری, کودکان ناتوان در یاد گیری, اختلال یادگیری
برآوردهای خوشبینانه نشان میدهند كه دستكم 20 درصد از دانشآموزان در یادگیری و تحصیل مشكل دارند. از این تعداد، درصد قابل توجهی دارای اختلال یا ناتوانی یادگیری هستند. امید است این كتاب بتواند مجموعهای از مطالب بنیادی در مورد مفاهیم، تعریفها، سببشناسی، رویكردهای ارزیابی، روشها و راهبردهای مفید و مؤثر برای آموزش و مداخله را در اختیار مشاوران، درمانگران و معلمان قرار بدهد.
معرفی مباحث کتاب اختلال های یاد گیری
- مفاهیم پایه
- علل ناتوانی های یادگیری
- واجد شرایط برای دریافت خدمات آموزش ویژه
- والدین و خانواده های دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری
- پیشگیری و مداخله در اوایل کودکی
- برنامه ریزی برای انتقال در نوجوانی و بزرگسالی
- مشکلات اجتماعی،هیجانی و رفتاری
- شناخت، فراشناخت و حافظه در دانش آموزان با ناتوانی یادگیری
- اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی
- رویردهای آموزشی
- دانش آموزان دارای مشکلات زبان گفتاری
- دانش آموزانی که در خواندن مشکل دارند
- دانش آموزان که در نوشتن مشکل دارند
- دانش آموزانی که در ریاضیات مشکل دارند
- شرکت دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری در کلاس های آموزش عمومی
0دیدگاه