نقد و بررسی
سفری کوتاه همراه 9 تیپ شخصیتی انیاگرام انتشارات بازاریابیمشخصات
ناشر
بازاریابی
نویسنده
جعفر واعظی
قطع کتاب
خشتی
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1398
نوبت چاپ
اول
تعداد صفحات
91
کتاب سفری کوتاه همراه 9 تیپ شخصیتی انیاگرام نوشته جعفر واعظی, توسط انتشارات بازاریابی به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: روانشناسی، جنبه های روانشناسی، روانشناسی همگانی، تیپ های شخصیتی
انیاگرام به مثابه یک نظام “تشخیص” و “درمانی” است همانند نظام تشخیصی و درمانی که در روانشناسی و روانپزشکی مدرن سراغ داریم. خوشبختانه با کوششهای سترگ پژوهشگران مبرز، انیاگرام با روانشناسی، و روانپزشکی جدید مطابقتهای فراوانی دارد.
انیاگرام قرار است ما را به خودمان نشان بدهد، همچون آینه، بدون کموکاست، بی روتوش و بدون رنگ و لعاب. افزون بر آن، قرار است به ما بیاموزد که با دیدن خودمان، از خودمان رویگردان نشویم، از خود نگریزیم، خودمان را فریب ندهیم. لب به گلایه و شکایت و ملامت خودمان باز نکنیم، و این همه یعنی خودمان را بپذیریم، نه ذرهای کمتر و نه ذرهای بیشتر. تا اینجا با جنبهی تشخیصی انیاگرام سروکار داریم.
با انیاگرام قرار است درجا نزنیم، فراتر از “الان” و “اکنون” خودمان برویم. بدون شتابزدگی عجولانه، بدون ارزیابی و قضاوتهای تندوتیز که معمولاً به جایی نمیرسد، به فراسوی خود برویم، و از خودِ خودمان رهایی یابیم. برای این مسیر نیز انیاگرام، نقشهی راه دارد. اینجا با جنبهی درمانی انیاگرام سروکار داریم.
معرفی مباحث کتاب انیاگرام
- انیاگرام تصویری؛ سفری کوتاه همراه 9 تیپ شخصیتی
- ارائه ی راس هادسون برای تیپ های نه گانه
- تصدیقها و تاکیدهای عمومی برای تمام تیپهای شخصیتی
0دیدگاه