نقد و بررسی
یادگیری الکترونیکی و علم آموزشمشخصات
ناشر
دانشگاه علامه طباطبایی
نویسنده
روت کولوین کلارک, ریچارد ای .مایر
مترجم
مصطفی کنعانی, خدیجه علی آبادی, اکرم اسکندری
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1393
نوبت چاپ
اول
تعداد صفحات
492
کتاب یادگیری الکترونیکی و علم آموزش نوشته روت کولوین کلارک, ریچارد ای .مایر با ترجمه خدیجه علی ابادی, مصطفی کنعانی, اکرم اسکندری, توسط انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: روانشناسی و علوم تربیتی, روانشناسی تربیتی, روانشناسی یادگیری انسان, یادگیری الکترونیکی
کتاب حاضر نحوه بهترین استفاده از دیداریهای تصویری، متن، گفتار، تکالیف و مثالها در یادگیری الکترونیکی را ارائه داده است. همچنین راهکارها را در کلاس مجازی یا الکترونیکی نشان میدهد و برای شرح راهکارها، یک دیسک فشرده از یک درس چندرسانهای نمونه و غیره نمونه ضمیمه است. اگر خواننده طراح، ایجادکننده و مصرفکننده یادگیری الکترونیکی باشد، میتواند از راهکارهای این کتاب برای اطمینان از اینکه دوره مطابق با نیازمندیهای روانشناسی یادگیری انسان است، استفاده کند.
مباحث کتاب یادگیری الکترونیکی
- یادگیری الکترونیکی
- افراد چگونه از دوره هتی الکترونیکی یاد می گیرند
- کاربرد اصول چندرسانه ای
- به کارگیری اصل همایندی
- کاربرد اصل شیوه حسی
- کاربرد اصل کاستن
- کاربرد اصل انسجام
- اصل شخصی سازی یک
- به کارگیری اصول پیش آموزش و بخش بندی
- آیا کار نیکو کردن از پر کردن است؟
- یادگیری مشارکتی با کمک رایانه
- چه کسی در کنترل است
- یادگیری الکترونیکی برای ایجاد مهارت های تفکر
- نکات مورد توجه در یادیری الکترونیکی
- شبیه سازی ها و بازی ها در یادگیری الکترونیکی
- به کارگیری راهکارها
0دیدگاه