بازخورد درباره این کالا

کتاب مخاطب شناسی ویرایش جدید انتشارات ساکو

0
امتیاز از 0 رای

0دیدگاه

مشخصات

ناشر

ساکو

نویسنده

مریم باشعور لشگری

قطع کتاب

وزیری

نوع جلد

شومیز

سال چاپ

1397

نوبت چاپ

سوم

تعداد صفحات

135

نمایش بیشتر- بستن
بانک کتاب گیتامهر

موجود در انبار

  • ارسال توسط پیک بانک کتاب گیتامهر و پست
Original price was: 120,000 تومان.Current price is: 105,000 تومان.
بروزرسانی قیمت: 1 آذر 1403
آیا قیمت مناسب تری سراغ دارید؟
مرا اگاه کن


از طریق:
ثبت

نقد و بررسی

کتاب مخاطب شناسی ویرایش جدید انتشارات ساکو

مشخصات

ناشر

ساکو

نویسنده

مریم باشعور لشگری

قطع کتاب

وزیری

نوع جلد

شومیز

سال چاپ

1397

نوبت چاپ

سوم

تعداد صفحات

135

نمایش بیشتر - بستن

کتاب مخاطب شناسی (ویرایش جدید) نوشته مریم باشعور لشگری, توسط انتشارات ساکو به چاپ رسیده است.

موضوع کتاب: روانشناسی, روانشناختی, طبقه‌بندی مخاطبان, جمعیت‌شناسی

گیرنده پیام یا مخاطب یکی از اجزای ارتباطات، خواه ارتباطات انسانی، خواه ارتباطات جمعی است اگر مخاطبی وجود نداشته باشد معمولاً پیامی ارسال، محصولی تولید و شبکه‌ای ایجاد نمی‌شود و اصولاً رسانه‌ و یا روابط عمومی به وجود نمی‌آید. دیدگاههای مختلف ارتباطات و اطلاع‌رسانی مخاطبان را به مخاطب منفعل، فعال، کاربر و کاربر تولیدکننده محتوا، تقسیم کرده و اکنون این مخاطبان با پیشرفت و گسترش فناوری‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی به کاربران تحلیل‌کننده محتوا تبدیل ‌شده‌اند. مخاطب‌شناسی یکی از علوم میان‌رشته‌ای و از شاخه‌های مهم علوم مختلفی چون روانشناسی مردم‌شناسی، جامعه‌شناختی و … است. رسالت اصلی مخاطب‌شناسی به کار بستن قواعد و یافته‌های علوم مختلف یاد شده در فرآیندهایی نظیر تعلیم و تربیت، اطلاع‌رسانی، روابط عمومی، تبلیغات و بازاریابی … است.

از محورهای اساسی مخاطب‌شناسی بحث از «ویژگی‌های مخاطب» یا گیرندۀ پیام است. این محور، ارتباط مؤثر بین مخاطب و برنامه‌ریزان روابط عمومی یا گیرنده اطلاعات و فرد اطلاع‌رسان را سهل و آسان می‌سازد و از دشواری‌های انتقال پیام می‌کاهد. شناخت مخاطب، در حوزه‌ها و قلمروهای متفاوت انجام می‌پذیرد؛ لذا باید از جنبه‌های مختلف نسبت به شناسایی مخاطب همت نمود و بر اساس نتایج شناخت و متناسب با حوزه‌ها و قلمروهای آن در رفع کاستی‌ها کوشید.

معرفی مباحث مخاطب شناسی

  1. مخاطب
  2. طبقه‌بندی مخاطبان بر اساس ویژگی‌های جمعیت‌شناسی
  3. طبقه‌بندی مخاطبان بر اساس ویژگی‌های روان‌شناختی
  4. طبقه‌بندی مخاطبان بر اساس سبک زندگی
  5. راهنمای فعالیت عملی

امتیاز کاربران به:

کتاب مخاطب شناسی ویرایش جدید انتشارات ساکو (0نفر)
کیفیت ساخت
0
ارزش خرید به نسبت قیمت
0
امکانات و قابلیت ها
0
سهولت استفاده
0
دیدگاه خود را در باره این کالا بیان کنید برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. اگر این محصول را قبلا از این فروشگاه خریده باشید، نظر شما به عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد. افزودن دیدگاه
نظرات کاربران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

    هیچ پرسش و پاسخی ثبت نشده است.

پرسش خود را درباره این کالا بیان کنید

ثبت پرسش