نقد و بررسی
راهنمای کامل تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان خاص انتشارات بعثتمشخصات
ناشر
بعثت
نویسنده
آلن بورو , لیندا و یلمشورتس
مترجم
یوسف اردبیلی
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1401
نوبت چاپ
اول
تعداد صفحات
256
کتاب راهنمای کامل تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان خاص نوشته لیندا و یل مشورتس, آلن بورو با ترجمه یوسف اردبیلی, توسط انتشارات بعثت به چاپ رسیده است.
_x000D_
موضوع کتاب: روانشناسی، روانشناسی کودک و نوجوان, سنجش و اندازه گیری هوش
_x000D_
_x000D_
تعلیم تربیت خاص برای کودکان ناتوان نخستین بار در 1975 در قانون عمومی آموزش آمریکا با عنوان ((تعلیم و تربیت برای همه کودکان معلول))گنجانیده شده است. در این قانون ((ناتوانی)) بدین سان توصیف شده است: یک بخش طبیعی از تجربه آدمی که ناظر است بر فرصت های تعلیم و تربیت مساوی برای همه افراد ناتوان، این قانون طبقات ناتوانی را نیز برای کودکان ناتوان برشمرده از آن جمله 13 طبقه است که در کتاب کنونی به وسیله ی دو نفر از اساتید صاحب نظر و متخصص که سابقه 35 کار و فعالیت در زمینه تعلیم و تربیت افراد ناتوان و والدین آن ها را دارند
معرفی مباحث کتاب راهنمای تعلیم و تربیت کودکان
- ناتوانایی های مختلف و هدف های مشترک
- ناتوانایی های مختلف کدامند و چگونه طبقه بندی می شوند؟
- خصوصیت هایی درباره ناتوانایی های خاص
- ناتوانایی های فراگیری خاص و پاسخی به رویکرد مداخله
- ارزیابی و برآورد مشکل های دانش آموزان
- مقدمه ای بر سنجش و اندازه گیری
- سنجش و اندازه گیری هوش
- ارزشیابی تحصیلی و مشکل های پردازش
- سنجش و اندازه گیری مسایل عاطفی و مشکل های رفتاری
- کنش های اجرایی
- نمونه ای از سنجش و اندازه گیری و گزارش روان شناختی
- مداخله ها و تقویت ها در مشکل های کنش اجرایی
- مداخله ها برای افزایش احترام به خویشتن، رقابت و مهارت های اجتماعی
- مداخله ها برای پیشبرد در رفتار و انضباط
- رهنمودهایی برای بهسازی تکلیف، مطالعه و مهارت های سازمانی
- برنامه ی تعلیم و تربیت انفرادی و فراسوی آن
- انتقال ها
- مروری کلی بر پیشرفت تعلیم و تربیت افراد ناتوان و قانون 2004
- فهرست های بررسی(چک لیست) برای مشکل های کودک
_x000D_
0دیدگاه