نقد و بررسی
کتاب آموزش ریاضی به کودکان دبستانیمشخصات
ناشر
انتشارات رشد
نویسنده
دزموند برومز, کنروی کامبرباچ
مترجم
محمدرضا کرامتی
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1395
نوبت چاپ
پنجم
تعداد صفحات
256
کتاب آموزش ریاضی به کودکان دبستانی نوشته دزموند برومز,کنروی کامبر باچ با ترجمه محمد رضا کرامتی,توسط انتشارات رشد به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: روانشناسی, روانشناسی تربیتی، روانشناسی آموزشی، کودکان دبستانی، آموزش ریاضی، آموزش کودکان استثنایی
کتاب آموزش ریاضی به کودکان دبستانی برای آموزگارانی تهیه شده است که در مقطع ابتدایی، به آموزش ریاضی اشتغال دارند. هدف از تدوین کتاب این است که معلمان بتوانند دانش ریاضی خود را با دانش خویش در زمینه تعلیم و تربیت تلفیق کنند. برای مثال، این موارد را که کودکان چگونه یاد می گیرند؛ چگونه می توان کودکان را به یادگیری ریاضیات ترغیب کرد؛چگونه می توان در زمینه آموزش ریاضی، تجربیاتی مرتبط با حل مسئله برای کودکان ترتیب داد؛ و اینکه چگونه می توان زمینه یادگیری مشارکتی را برای کودکان دبستانی فراهم کرد، در آموزش عملی خویش در نظر بگیرند. نویسندگان کتاب بر این نکته تأکید دارند که معلمان به جای اصرار بر حفظ کردن، افزایش سرعت محاسبه، و درست بودن نتایج، بر آموزش درک، حل مسئله، و تفکر سطح بالا به کودکان پافشاری کنند.
معرفی مباحث کتاب آموزش ریاضی به کودکان دبستانی
- روش های تدریس و ارزیابی
- ایده هایی در زمینه اجرای آزمون تشخیصی و آزمون صلاحیت
- حل مساله ر ریاضی و مدل سازی و کاربرد
- درس ها و ایده هایی برای آموزش ریاضی
- وسایل کمک آموزشی بازی ها و چارت های ریاضی
- فعالیتت های کلاسی و شکل گیری مفاهیم ریاضی
0دیدگاه