نقد و بررسی
کارآفرینی رویکردی روان شناختیمشخصات
ناشر
دانشگاه تهران
نویسنده
مارتین لاکس, ماریونا لاگونا
مترجم
سیروس مقصودی, مصطفی علی میری, مصطفی رضوی
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1395
نوبت چاپ
دوم
تعداد صفحات
238
کتاب کارآفرینی رویکردی روان شناختی نوشته مارتین لاکس، ماریونا لاگونا با ترجمه سید مصطفی رضوی، مصطفی علی میری، سیروس مقصودی، توسط انتشارات دانشگاه تهران به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: مدیریت و روانشناسی, کارآفرینی در رشد اقتصادی, کارآفرینی اجتماعی, کارآفرینی در کسب و کار
کتاب حاضر، با مقدمهای بر روانشناسی کارآفرینی، ارائه تعاریف پدیدهها و نیز تفاوتهای بین کارآفرینی اجتماعی و کارآفرینی در کسبوکار آغاز میشود. سه فصل بعدی بر روی کارآفرین بهعنوان یک شخص؛ ویژگیهای شخصیتی، انگیزش و جنبههای مثبت کارآفرینان تمرکز میکنند. فصلهای بعدی کتاب به اهمیت برنامهریزی و کسب موفقیت، فرآیندهای آغاز کردن، گسترش دادن، کسبوکار و نقش شناسایی فرصتها و توسعه، امکان استفاده از بازاریابی اینترنتی و مخاطرات جدید، مدیریت واحدهای در حال رشد و حمایت از فعالیتهای کارآفرینی در درون شرکت و کارآفرینی مشارکتی میپردازند.
مباحث کتاب کارآفرینی رویکردی روان شناختی
- فرآیند کارآفرینی: مقدمه ای بر رویکرد روان شناسی کارآفرینی
- کارآفرینی اجتماعی
- منش کارآفرینان: بررسی ویژگی های شخصیتی کارآفرینان
- انگیزش کارآفرینانه: استقلال، پول، خودیابی و شوق کار
- ایده های روانشناسی مثبت در پژوهش کارآفرینی
- تعریف و اندازه گیری موفقیت کارآفرینی
- برنامه ریزی و موفقیت کارآفرینی
- تشخیص فرصت، ارزیابی و توسعه
- کارآفرینی و رهبری
- و…
0دیدگاه