بازخورد درباره این کالا

کتاب مدیریت کیفیت در مراکز بهداشتی درمانی مفاهیم اصول و روشها

0
امتیاز از 0 رای

0دیدگاه

مشخصات

ناشر

جامعه نگر

نویسنده

پاتریس ال اسپات

مترجم

مهدی طالبی, مهدی ترکمانی, محمدرضا یعقوب زاده باوندپور

قطع کتاب

وزیری

نوع جلد

شومیز

سال چاپ

1402

نوبت چاپ

دوم

تعداد صفحات

324

نمایش بیشتر- بستن
بانک کتاب گیتامهر

در انبار موجود نمی باشد

  • ارسال توسط پیک بانک کتاب گیتامهر و پست
ناموجود
بروزرسانی قیمت: 19 آبان 1403
آیا قیمت مناسب تری سراغ دارید؟
مرا اگاه کن


از طریق:
ثبت

نقد و بررسی

کتاب مدیریت کیفیت در مراکز بهداشتی درمانی مفاهیم اصول و روشها

مشخصات

ناشر

جامعه نگر

نویسنده

پاتریس ال اسپات

مترجم

مهدی طالبی, مهدی ترکمانی, محمدرضا یعقوب زاده باوندپور

قطع کتاب

وزیری

نوع جلد

شومیز

سال چاپ

1402

نوبت چاپ

دوم

تعداد صفحات

324

نمایش بیشتر - بستن

کتاب مدیریت کیفیت در مراکز بهداشتی درمانی مفاهیم اصول و روشها نوشته پاتریس ال اسپات ترجمه مهدی طالبی، مهدی ترکمانی،

محمدرضا یعقوب زاده باوندپور انتشارات جامعه نگر به چاپ رسیده است.

موضوع کتاب: پزشکی، پزشکی عمومی، مدیریت مراکز بهداشتی، بهداشت و درمان

کتاب مدیریت کیفیت در مراکز بهداشتی درمانی می تواند به عنوان یک راهنما جهت این گروه از افراد و سایر افراد علاقمند به موضوع مدیریت کیفیت باشد. از ویژگی های مهم این کتاب که در سایر کتاب‌های مربوط به مدیریت کیفیت کم رنگ است، توجه به امر ایمنی بیمار و مدیریت بهره‌برداری از منابع می باشد که در نسل چهارم استانداردهای اعتباربخشی ملی بیمارستان ها نیز توجه زیادی به این مفاهیم شده است.

در این کتاب، به تفصیل، سه فعالیت اساسی مدیریت کیفیت و بهره برداری شامل اندازه گیری، ارزیابی و بهبود شرح داده شده است. با مطالعه‌ی این کتاب می‌توانید با انواع شاخص های پرکاربرد، تدوین انتظارات عملکردی، انواع روش ها و ابزارهای جمع آوری، گزارش و تفسیر داده، ابزارهای کمی و کیفی بهبود کیفیت، انواع مدل های بهبود عملکرد و ایمنی بیمار، روش های شناسایی انحراف از عملکرد، روش اندازه گیری اثربخشی اقدامات، گام‌های تعریف پروژه و تشکیل تیم بهبود کیفیت، و افراد دخیل در کیفیت خدمات آشنا شوید.

معرفی مباحث کتاب مدیریت کیفیت در مراکز بهداشتی درمانی

  1. تمرکز بر کیفیت
  2. عناصر سازنده ی مدیریت کیفیت
  3.  اندازه گیری عملکرد
  4. ارزشیابی عملکرد
  5.   بهبود مستمر
  6. ابزارهای بهبود عملکرد
  7.  تشکیل تیم جهت مدیر یت پروژه بهبود کیفیت
  8. بهبود ایمنی بیمار
  9. دستیابی به کیفیت و ایمنی قابل اطمینان
  10. مدیر یت مصرف منابع در مراکز بهداشتی درمانی
  11. سازمان دهی فعالیت های کیفی
  12. مدیر یت کیفیت در مراقبت از سلامت جمعیت ها

ویژگی های کتاب مدیریت کیفیت در مراکز بهداشتی درمانی

  • بیان سه فعالیت اساسی مدیریت کیفیت شامل: اندازه گیری، ارزیابی و بهبود خدمات بهداشتی درمانی به صورت گام به گام
  • انواع شاخص های پرکاربرد در سیستم بهداشتی – درمانی و نحوه انتخاب آنها
  • نحوه تدوین انواع شاخص ها و انتظارات عملکردی
  • انواع روش ها و ابزارهای جمع آوری، گزارش و تفسیر داده
  • بیش از 20 ابزار کمی و کیفی بهبود کیفیت به همراه ارایه نحوه طراحی و پیاده سازی آنها
  • روش های شناسایی انحراف از عملکرد
  • گام های تعریف پروژه و تشکیل تیم بهبود کیفیت و انتخاب افراد دخیل در بهبود کیفیت خدمات
  • روش های افزایش ویژگی قابلیت اطمینان(پایایی) فرآیندها
  • روش اندازه گیری اثربخشی خدمات

امتیاز کاربران به:

کتاب مدیریت کیفیت در مراکز بهداشتی درمانی مفاهیم اصول و روشها (0نفر)
کیفیت ساخت
0
ارزش خرید به نسبت قیمت
0
امکانات و قابلیت ها
0
سهولت استفاده
0
دیدگاه خود را در باره این کالا بیان کنید برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. اگر این محصول را قبلا از این فروشگاه خریده باشید، نظر شما به عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد. افزودن دیدگاه
نظرات کاربران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

    هیچ پرسش و پاسخی ثبت نشده است.

پرسش خود را درباره این کالا بیان کنید

ثبت پرسش