بازخورد درباره این کالا
0
امتیاز از 0 رای

0دیدگاه

مشخصات

ناشر

نورعلم

نویسنده

سیدعلی امامی

قطع کتاب

وزیری

نوع جلد

شومیز

سال چاپ

1399

نوبت چاپ

اول

تعداد صفحات

160

نمایش بیشتر- بستن
بانک کتاب گیتامهر

در انبار موجود نمی باشد

  • ارسال توسط پیک بانک کتاب گیتامهر و پست
ناموجود
بروزرسانی قیمت: 15 آبان 1403
آیا قیمت مناسب تری سراغ دارید؟
مرا اگاه کن


از طریق:
ثبت

نقد و بررسی

بازارشناسی کاربردی

مشخصات

ناشر

نورعلم

نویسنده

سیدعلی امامی

قطع کتاب

وزیری

نوع جلد

شومیز

سال چاپ

1399

نوبت چاپ

اول

تعداد صفحات

160

نمایش بیشتر - بستن

کتاب بازارشناسی کاربردی (با سه رویکرد اقتصادی زنجیره تامین بازاریابی) نوشته سیدعلی امامی توسط انتشارات نورعلم به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: علوم اجتماعی، جامعه شناسی، بازارشناسی، علوم اقتصادی

درباره کتاب بازارشناسی کاربردی

این کتاب که به قلم سید علی امامی به رشته تحریر درآمده در پی آن است که راز ماندگاری برخی بنگاه‌ها را در بازار تشریح کند. سوال بنیادی کتاب آن است که چرا برخی از بنگاه‌های اقتصادی و فعالان تجاری در کسب و کارشان موفق هستند و بر قله آن بازار نشسته اند و برخی دیگر توان صعود از آن کوه را ندارند و در دامنه آن، به حداقل معاش رضایت داده اند.

کتاب بازارشناسی کاربردی از سه منظر به این سوال پاسخ می‌دهد. از نگاه علم اقتصاد علاوه بر اینکه به حدود و ثغور بازار را تعیین می‌کند و عناصر تشکیل دهنده بازار را تعریف می‌نماید. با رویکرد تعریف ساختار هر بازار و چگونگی رفتار و عملکرد آن محدودیت‌ها و موانع ورود به بازار را شناسایی کرده و در نهایت این آگاهی را می‌دهد که در یک بازار از منظر اقتصادی به چه شاخص‌های باید توجه نمود.

همچنین از منظر زنجیره تأمین نیز بازار مورد تحلیل قرار می‌گیرد تا تبیین نماید بنگاههای بر قله بازار می‌نشیند که قادر باشند در زمان مناسب و مکان مناسب کالا را به دست مصرف کننده برساند. این قابلیت که با یکپارچه سازی و همبستگی بین حلقه‌های زنجیره تأمین حاصل می‌شود توان رقابت پذیری بنگاه را افزایش می‌دهد.

البته کتاب بازار شناسی کاربردی با رویکرد بازاریابی نیز به بازار نگاه کرده و تا بر اساس آن شیوه شناخت بازار از زاویه دید مصرف کننده نیز تحلیل شود. به هر حال تقاضا کننده کالا بر اساس ملاک‌ها و معیارها مختلفی دست به انتخاب می‌زند و عدم شناخت این معیارها برای یک فعال تجاری نقص بوده و در رقابت سهمگین بازار تاب تحمل نخواهد داشت. بنابراین بازار نیز از این منظر باید شناخته شود.

به هر حال گام اول برای آغاز یک کسب و کار شناخت و آگاهی از آن بازار است و سپس گام دوم اقدام و اجرا در راستای شناختی که حاصل شده است می‌باشد. این کتاب به قدر توان به دنبال آن است که ملاک‌های شناخت بازار را تشریح نماید تا فعالین تجاری با آگاهی به یک بازار وارد شوند.

مباحث کتاب بازارشناسی کاربردی

  1. بازارشناسی با رویکرد اقتصادی
  2. بازارشناسی با رویکرد زنجیره تامین
  3. بازارشناسی با رویکرد بازاریابی
  4. نتیجه گیری

امتیاز کاربران به:

بازارشناسی کاربردی (0نفر)
کیفیت ساخت
0
ارزش خرید به نسبت قیمت
0
امکانات و قابلیت ها
0
سهولت استفاده
0
دیدگاه خود را در باره این کالا بیان کنید برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. اگر این محصول را قبلا از این فروشگاه خریده باشید، نظر شما به عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد. افزودن دیدگاه
نظرات کاربران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

    هیچ پرسش و پاسخی ثبت نشده است.

پرسش خود را درباره این کالا بیان کنید

ثبت پرسش

محصولات مشابه