بازخورد درباره این کالا

کتاب رسانه های اجتماعی و پاسخگویی سیاسی

0
امتیاز از 0 رای

0دیدگاه

مشخصات

ناشر

ساکو

نویسنده

آندرا سرون

مترجم

ابوذر رفیعی قهساره, سیدحمداله اکوانی

قطع کتاب

وزیری

نوع جلد

شومیز

سال چاپ

1401

نوبت چاپ

دوم

تعداد صفحات

300

نمایش بیشتر- بستن
بانک کتاب گیتامهر

در انبار موجود نمی باشد

  • ارسال توسط پیک بانک کتاب گیتامهر و پست
ناموجود
بروزرسانی قیمت: 15 آبان 1403
آیا قیمت مناسب تری سراغ دارید؟
مرا اگاه کن


از طریق:
ثبت

نقد و بررسی

کتاب رسانه های اجتماعی و پاسخگویی سیاسی

مشخصات

ناشر

ساکو

نویسنده

آندرا سرون

مترجم

ابوذر رفیعی قهساره, سیدحمداله اکوانی

قطع کتاب

وزیری

نوع جلد

شومیز

سال چاپ

1401

نوبت چاپ

دوم

تعداد صفحات

300

نمایش بیشتر - بستن

کتاب رسانه های اجتماعی و پاسخگویی سیاسی پیوند میان شهروندان و سیاستمداران نوشته آندرا سرون با ترجمه سیدحمداله اکوانی, ابوذر رفیعی قهساره, توسط انتشارات ساکو به چاپ رسیده است.

موضوع کتاب: علوم اجتماعی, طرح و روش پژوهش, احیای اعتماد سیاسی آنلاین

ظهور اینترنت و گسترش استفاده از آن تحولات گسترده‌‌ای در ابعاد مختلف حیات بشر ایجاد کرد و انسان را وارد دوره جدیدی از حیات اجتماعی خود نمود که از آن با عنوان «عصر اطلاعات و ارتباطات» یاد می‌‌شود. تا مدت‌‌ها ارتباطات اینترنتی مبتنی بر نسخۀ نخستِ وب بودند. در این نسخه، ارتباط ماهیتی یک سویه و یک جانبه داشت. اما با ظهور نسخۀ دوم وب، تغییراتی بنیادین در ارتباطات اینترنتی ایجاد شد. نسخه دوم وب که مبتنی بر شبکه‌‌های اجتماعی بود آنچنان تحولات اساسی‌‌ای ایجاد کرد که خود زمینه‌‌ساز ظهور دوره جدیدی با عنوان «عصر شبکه‌‌های اجتماعی» گردید. در این نسخه از وب، ارتباطات دیگر حالت یک سویه و یک جانبه ندارند بلکه دارای ماهیتی تعاملی هستند.

عرصۀ سیاست هم از تحولات عصر شبکه‌‌های اجتماعی مصون نبوده و از این تحولات تاثیر پذیرفته است. کتاب حاضر تلاشی برای بررسی تاثیر ظهور و گسترش شبکه‌‌های اجتماعی جدید بر یک جنبه از حیات سیاسی، یعنی پاسخگویی سیاسی، بوده است. به طور کلی، همان‌‌گونه که نویسنده در کتاب اشاره می‌‌کند، دو دیدگاه در خصوص تاثیر شبکه‌‌ها و رسانه‌‌های اجتماعی جدید بر حوزۀ سیاست وجود دارد.

دیدگاه نخست بر این اعتقاد است که شبکه‌‌های اجتماعی تاثیراتی اساسی و بنیادین بر حوزه سیاست خواهند گذاشت و از جمله منجر به «برابر سازی» خواهند شد، به این معنا که همه شهروندان به شکل برابر از امکان و فرصت مشارکت در سیاست و تاثیرگذاری بر سیاست از طریق شبکه‌‌های اجتماعی جدید برخوردار خواهند گردید. در مقابل، دیدگاه دوم بر این باور است که تاثیر شبکه‌‌های اجتماعی بر حوزۀ سیاست چندان اساسی و بنیادین نخواهد بود. مطابق این دیدگاه که معتقد به «عادی شدن» است، شبکه‌‌های اجتماعی قادر به تغییر اساسی حوزه سیاست نیستند و تاثیرات این شبکه‌‌ها بر سیاست پس از مدتی عادی خواهد شد و سیاست به روال عادی خود بازخواهد گشت……

معرفی مباحث کتاب رسانه های اجتماعی و پاسخگویی سیاسی

  1. رسانه های اجتماعی نهادهای سیاسی و معضل کارفرما کارگزار
  2. طرح و روش پژوهش
  3. پشتیبانی از کاندیداها در انتخابات مقدماتی
  4. انتخاب وزرا توییتر به عنوان یک نشانه
  5. رفتار پارلمانی نافرمانان و رویگردانان حزبی
  6. نسخه دوم کارفرمایان رقیب فشار کاربران شبکه های اجتماعی
  7. رسانه های اجتماعی کنش جمعی و سیاستگذاری عمومی
  8. احیای اعتماد سیاسی آنلاین
  9. تلویزیون اجتماعی و میزگزدهای سیاسی توانمند سازی مخاطبان
  10. نتیجه گیری یک دموکراسی حساس نسبت به افکار عمومی

امتیاز کاربران به:

کتاب رسانه های اجتماعی و پاسخگویی سیاسی (0نفر)
کیفیت ساخت
0
ارزش خرید به نسبت قیمت
0
امکانات و قابلیت ها
0
سهولت استفاده
0
دیدگاه خود را در باره این کالا بیان کنید برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. اگر این محصول را قبلا از این فروشگاه خریده باشید، نظر شما به عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد. افزودن دیدگاه
نظرات کاربران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

    هیچ پرسش و پاسخی ثبت نشده است.

پرسش خود را درباره این کالا بیان کنید

ثبت پرسش