نقد و بررسی
کتاب سواد رسانه ایمشخصات
ناشر
ساکو
نویسنده
سیدامیرمحمد رعدی
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1401
نوبت چاپ
سوم
تعداد صفحات
144
کتاب سواد رسانه ای نوشته سیدامیرمحمد رعدی, توسط انتشارات ساکو به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: علوم اجتماعی، روابط عمومی، ارتباطات, سواد رسانهای و تأثیرات رسانه
این مجموعه در حقیقت به منظور تأمین بخشی از کمبود منابع دانشگاهی در حوزه ارتباطات، رسانه و روابط عمومی در رشتههای جدید است که در سالهای اخیر مجوز فعالیت گرفتهاند. با توجه به این واقعیت که منابع دانشگاهی میبایست به روز و کارآمد بوده و مطالب انتخاب شده حتیالمقدور از منابع معتبر نظیر مقالات و کتابهای جدید، سایتهای معتبر اینترنتی، سخنرانیها و مجلات تخصصی در این حوزه باشد، سعی شده تا این امر با کاوش، پیگیری و انتخاب متون مناسب به انجام برسد.از سوی دیگر، با عنایت به تأکید دانشگاه جامع علمی کاربردی مبنی بر حذف جزوات و پراکندهگویی، نیاز به لزوم تدوین کتابهای دانشگاهی بهخصوص در حوزههای مورد اشاره، بیشتر به نظر میرسد. در واقع این کتاب میتواند یکی از مجموعه کتابهای تخصصی در رشتههای متنوع دانشگاه جامع علمی کاربردی باشد که موجب افزایش انگیزه دیگر همکاران برای تألیف یا بازنویسی سایر کتابهای تخصصی گردد.به هر روی، از ذکر این نکته نیز نباید غافل شد که هیچ کتاب و نوشتهای خالی از اشکال و ایراد نیست و بنابر همین موضوع و تأکید بر اصل خرد جمعی و گریز از فردیت که با ماهیت تولید علم سازگاری و تناسب ندارد، لذا از تمامی همکاران محترم در حوزه ارتباطات، رسانه و روابط عمومی تقاضای مطالعه و ذکر کم و کاستهای موجود را دارم. این مهم در نهایت میتواند منجر به رفع ایرادهای احتمالی، بهبود کیفی مطالب و ارتقای سطح دانش کاربران محترم گردد.
معرفی مباحث کتاب سواد رسانه ای
- سواد رسانهای و تأثیرات رسانه
- سطح سواد رسانهای
- مفهوم سواد رسانهای
- چگونگی آموزش سواد رسانهای
- راهنمای فعالیت عملی
0دیدگاه