نقد و بررسی
کتاب نظریه های رسانهمشخصات
ناشر
ادیبان روز
نویسنده
سیدمهدی شریفی, افشین امیدی
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1398
نوبت چاپ
اول
تعداد صفحات
196
کتاب نظریه های رسانه نوشته افشین امیدی توسط انتشارات ادیبان روز به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: رسانه های گروهی، ارتباط، علوم اجتماعی
نظریه رسانه ها، حوزه ای بس جذاب و مملو از ایده ها و عقایدی است که سالیان سال برای اغلب ارتباط شناسان و پژوهندگان مطالعات رسانه ای، قابل کنکاش و وارسی بوده و هماره محملی از تعامل و تبادل دیدگاه هایی است که از توجه نسبی تا تعین بی حد و حصر را در بر می گیرد. کتاب حاضر، بخشی از سیر تحول نظریه رسانه ها را نشان می دهد و مؤلفین با عنایب به ترتیب رخدادهای مهم هر دیدگاه، جریان یا نظریه، سعی کرده اند تا گوشه ای از این بار متنی و گفتمانی را با بیانی ساده و بی تکلف به محک آموزش و تجربه وارد کنند.
معرفی مباحث نظریه های رسانه
- بخش اول با موضوع بنیان ها
- بنیان های مفهومی
- اندیشمندان، رویکردها و مکاتب برجسته
- برخی نظریه های بنیادین رسانه
- اندیشمندان و رویکردهای انتقادی
- بخش دوم با موضوع رسانه و زندگی فردی اجتماعی
- رسانه و هویت
- رسانه و معنویت
- ابعاد شخصی و فرا شخصی ارتباطات کامپیوتر-واسطه
- رسانه و خانواده
- رسانه ها و تعاملات فرا اجتماعی
0دیدگاه