نقد و بررسی
کتاب نظریه های رسانهمشخصات
ناشر
ادیبان روز
نویسنده
سیدمهدی شریفی, افشین امیدی
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1398
نوبت چاپ
اول
تعداد صفحات
196
![](https://gitamehr.ir/wp-content/uploads/2022/09/Asset-3.png)
کتاب نظریه های رسانه نوشته افشین امیدی توسط انتشارات ادیبان روز به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: رسانه های گروهی، ارتباط، علوم اجتماعی
نظریه رسانه ها، حوزه ای بس جذاب و مملو از ایده ها و عقایدی است که سالیان سال برای اغلب ارتباط شناسان و پژوهندگان مطالعات رسانه ای، قابل کنکاش و وارسی بوده و هماره محملی از تعامل و تبادل دیدگاه هایی است که از توجه نسبی تا تعین بی حد و حصر را در بر می گیرد. کتاب حاضر، بخشی از سیر تحول نظریه رسانه ها را نشان می دهد و مؤلفین با عنایب به ترتیب رخدادهای مهم هر دیدگاه، جریان یا نظریه، سعی کرده اند تا گوشه ای از این بار متنی و گفتمانی را با بیانی ساده و بی تکلف به محک آموزش و تجربه وارد کنند.
معرفی مباحث نظریه های رسانه
- بخش اول با موضوع بنیان ها
- بنیان های مفهومی
- اندیشمندان، رویکردها و مکاتب برجسته
- برخی نظریه های بنیادین رسانه
- اندیشمندان و رویکردهای انتقادی
- بخش دوم با موضوع رسانه و زندگی فردی اجتماعی
- رسانه و هویت
- رسانه و معنویت
- ابعاد شخصی و فرا شخصی ارتباطات کامپیوتر-واسطه
- رسانه و خانواده
- رسانه ها و تعاملات فرا اجتماعی
0دیدگاه