نقد و بررسی
ارتباطات انسانی در گردشگریمشخصات
ناشر
مهکامه
نویسنده
علی اکبر فرهنگی, زهرا طهماسب پور
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1400
نوبت چاپ
سوم
تعداد صفحات
360
کتاب ارتباطات انسانی در گردشگری نوشته علی اکبر فرهنگی ، زهرا طهماسب پور توسط انتشارات مهکامه به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: علوم اجتماعی، گردشگری، مدیریت، جنبه های اجتماعی
عصر حاضر را با توجه به گسترش وسایل ارتباط جمعی و وسائل نقلیه باید عصر گردشگری نامید. گردشگری دستمایه سیاستهای اقتصادی و اجتماعی بسیاری از کشورها شده و بخش قابل ملاحظه ای از درآمدهای ارزی آنان را شکل می دهد. با اندک تعمق در احوال کشورهایی که از این نظر در طراز بالایی قرار دارند در مییابیم که این کشورها از منابع موجود گردشگری خود با اعمال سیاست های صحیح ارتباطی خود بهره گرفته و آنچه که آنها را کامیاب کرده است
همانا ارتباطات کارآمد با دیگران می باشد. کشورهایی چون فرانسه، اسپانیا، چین و هند و ترکیه نمونه¬های قابل استناد می باشند. این کشورها تماماً در این زمینه خود را مهیای کار کرده و مردم و تمام ارکان مدیریتی آنان از این مهارت کارساز یعنی ارتباطات به میزان قابل ملاحظه ای سود می جویند. کتاب شامل سیزده فصل است. در تمامی فصول کتاب ضمن بیان نظریه¬ها و مفاهیم ارتباطات انسانی یا میان فردی (International Communication) معقوله گردشگری در نظر باشد.
در واقع رویکرد حاکم بر کتاب رویکردی مبتنی بر گردشگری بوده و علم ارتباطات را در این راستا بیان می دارد. امید است که این کتاب خلأ موجود ارتباطات را در سازمان های گردشگری پر کرده و به یاری استادان بزرگواری که درس ارتباطات در صنعت گردشگری را تدوین می فرمایند و نیز دانشجویان محترم این رشته آمده و آنها را در این مددکار باشد. سعی شده است،
معرفی مباحث کتاب ارتباطات انسانی در گردشگری
- نگاهی به گردشگری و نقش آن در فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جوامعه امروزی
- ارتباطات انسانی و گردشگری
- خویشتن و ارتباط با دیگران
- تفاهم با دیگران (همدلی و گوش دادن )
- ارتباطات کلامی و غیر کلامی در فعالیت های گردشگری
- تصویری از کنشگران گردشگری در مسیر سر آمدی و ارتباطات انسانی
- مباحث نوین در ارتباطات گردشگری
- ارتباط گریزی و بازاریابان و تورگردانان در صنعت گردشگری
- ارتباطات میان فردی
- ارتباطات در گروه های گردشگری
- ارتباطات و تعاملات درون گروهی
- مدیریت ارتباطات رسمی و غیررسمی در سازمان های گردشگری
- رهبری سازمان های گردشگری و ارتباطات سازمانی
0دیدگاه