نقد و بررسی
کتاب شیوه های تاثیر بر افکار عمومیمشخصات
ناشر
ساکو
نویسنده
سعیده محمدی
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1393
نوبت چاپ
اول
تعداد صفحات
116
کتاب شیوه های تاثیر بر افکار عمومی نوشته سعیده محمدی, توسط انتشارات ساکو به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: علوم اجتماعی, جامعه شناسی, ماهیت افکار عمومی, جامعه و افکار عمومی
افکار عمومی به مثابه یک موجود زنده است. پاشنه آشیل هر حکومت و قشری که با افکار عمومی سر و کار دارد، بیتوجهی به این موجود زنده است. افکار عمومی تغذیه میشود و ممکن است مواد خام آن درباره موضوعی خاص، از برنامههای رسانهای تامین شود و یا ممکن است یک فرد تأثیرگذار در قالب رهبری فکری، آن را تغذیه کند. بقای افکار عمومی منوط به میزان پویایی و انسجام آن است. هر چقدر در جامعهای به افکار عمومی بها داده شود و قدرت نهفته آن را شکوفاتر کند، بیشتر زنده میماند.
افکار عمومی در دل مسائل متولد میشود و همواره مسائلی وجود دارد که به عموم مربوط باشد تا درباره آنها اندیشه و خرد شکل بگیرد. این موجود زنده، قدرتمند است. میتواند مشروعیت یک حکومت را تایید یا رد کند. میتواند فردی که در نهاد حکومتی دارای سمت بالایی است تحت فشار قرار داده و او را مجبور به استعفا کند و با توجه خود شرکتی را موفق و ثروتمند و شرکت دیگر را به ورطه سقوط بکشاند.مفهوم افکار عمومی از گذشته تا به امروز به میزان قابل توجهی تحول یافته است. در گذشته تصور میشد افکار عمومی، باورهای دینی و احساس تعلق ملی است. اما امروزه آن را ضمیر باطنی و پنهان یک ملت میدانند که با خواست اکثریت جامعه شکل گرفته و دارای روح جمعی است و قدرتمند است. در یک جمله ساده باید گفت «اگر میخواهید باقی بمانید باید افکار را راضی نگه دارید و در آنها جایی برای خود پیدا کنید……..
معرفی مباحث شیوه های تأثیر بر افکار عمومی
- ماهیت افکار عمومی
- تأثیرگذاری بر افکار عمومی، فنون اقناع
- جامعه و افکار عمومی
- تاکتیک جنگ روانی
- تاکتیک شایعه
- رسانهها و افکار عمومی
- سنجش افکار عمومی
0دیدگاه