نقد و بررسی
کتاب ارتباط با رسانه هامشخصات
ناشر
ساکو
نویسنده
فرهاد حسنی گوهرزاد
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1397
نوبت چاپ
سوم
تعداد صفحات
168
زبان کتاب
فارسی
![](https://gitamehr.ir/wp-content/uploads/2022/09/Asset-3.png)
کتاب ارتباط با رسانه ها (ویرایش جدید) نوشته فرهاد حسنی گوهرزاد, توسط انتشارات ساکو به چاپ رسیده است.
موضوع کتاب: علوم اجتماعی, علوم انسانی, روابط عمومی و رسانه
با این پیشفرض، به باور من، شناخت موضوعات و مقولاتی چون: افکار عمومی، فضای مجازی، روابط عمومی، رسانههای جدید و تاریخچه آنها و نیز، پیامهای رسانهای، تکنیکهای رسانهای، شناخت خبر و انواع آن، همچنین: مطالبی چون: انواع مقالهنویسی، گزارشنویسی، تیترشناسی و به همین سیاق؛ انواع گزارشنویسی و بهویژه، نقش روابط عمومیها و ارتباط تنگاتنگ این مقوله با دیگر رسانهها؛ پیش نیاز شناخت عصری است که مولفه اصلی و شاکله اساسی و بنیادین آن در یک کلام «ارتباطات» در مفهوم کللی و جزئی آن است. به همین خاطر، در روزگار ما، آگاهی از این گونه مقولهها، برای رشد اجتماعی، بصیرت افزایی و بهویژه، «درک سواد رسانهای» از اهمیتی خاص برخوردار است.
از آنجا که «روابط عمومی» به عنوان موضوعی ویژه در ارتباطات و در پیوند با رسانهها در زمان ما اهمیتی مضاعف یافته است؛ فاضل ارجمند جناب گوهرزاد در اثر حاضر که متنی آموزشی، بهویژه برای دانشجویان رشته، ارتباطات و روزنامهنگاری است؛ با دقتی در خور تحسین و بیان سلیس و روان و قابل فهم همگان، با استفاده از منابع و مآخذ معتبر و نیز با بهرهگیری از تجارب ویژه خویش، تاریخچهها و نیز مفاهیم متنوع ارتباطی و رسانهای را در پیوند و ارتباط با روابطعمومی و با اشاره به اهمیت این موضوع، در هفت فصل به تفصیل بررسی و در پایان هر فصل، پرسشهای لازم را برای اطلاع عموم و بهویژه دانشجویان و علاقهمندان این رشته مطرح کرده است.
معرفی مباحث کتاب ارتباط با رسانه
- افکار عمومی و روابط عمومی
- روابط عمومی و رسانه
- تشکیلات و نمودار سازمانی روابط عمومی
- شناخت رسانه
- رسانه های نوین
- تکنیکهای ارتباطات رسانهای
- پیام رسانهای
0دیدگاه