بازخورد درباره این کالا
0
از 0 رای

0دیدگاه

مشخصات

ناشر

نگاه

نویسنده

میکل پیرامو

مترجم

ذبیح الله منصوری

قطع کتاب

وزیری

نوع جلد

گالینگور

سال چاپ

1401

نوبت چاپ

اول

تعداد صفحات

719

نمایش بیشتر- بستن
بانک کتاب گیتامهر
موجود در انبار
  • ارسال توسط پیک بانک کتاب گیتامهر و پست
Original price was: 575,000 تومان.Current price is: 515,000 تومان.
بروزرسانی قیمت: 20 مرداد 1403
آیا قیمت مناسب تری سراغ دارید؟
مرا اگاه کن


از طریق:
ثبت

نقد و بررسی

کنیز ملکه مصر

مشخصات

ناشر

نگاه

نویسنده

میکل پیرامو

مترجم

ذبیح الله منصوری

قطع کتاب

وزیری

نوع جلد

گالینگور

سال چاپ

1401

نوبت چاپ

اول

تعداد صفحات

719

نمایش بیشتر - بستن

 کتاب کنیز ملکه مصر نوشته میکل پیرامو ترجمه ذبیح الله منصوری توسط انتشارات نگاه به چاپ رسیده است.

موضوع کتاب: ادبیات، ادبیات داستانی، رمان تاریخی

شرمیون، کنیز و از دوستان نزدیک کلئوپاترا، به روایت زندگی پر فراز و نشیب ملکه ی مصر از کودکی تا زمان مرگ او می پردازد. شرمیون نزدیک ترین فرد به ملکه است که به اصرار کلئوپاترا در تمام کلاس ها و مراسمات او شرکت می کند. ژولین سزار و آنتونی مارک از شخصیت های مشهور کتاب هستند که هر یک در برهه ای از زمان روابط عاشقانه ای با کلئوپاترا دارند. این اثر تنها به زندگی روزمره و روابط عاشقانه ملکه اشاره ندارد، بلکه همزمان با شرح آن چه که در زندگی شخصی او به وقوع می پیوندد به تمام مسائل سیاسی آن دوران پرداخته و درواقع یک اثر داستانی تاریخی و سیاسی است.

بخشی از متن کتاب

به دلیل بعد مسافت، کلئوپاترا مجبور شد به حاملان تخت روان بگوید استراحت کنند و آنها بعد از استراحت به راه افتادند تا اینکه از محلات جنوب شهر عبور کردیم و به سیرک رسیدیم.

عظمت بنای سیرک آنتوان را شگفت زده کرد. او گفت: «تصور می کنم سیرک اسکندریه در جهان منحصر به فرد باشد.»

در روزهایی که نمایش نداشتند، مدخل سیرک بسته بود و کسی را به آنجا راه نمی دادند، ولی کلئوپاترا مستثنی بود و وقتی سرایداران و خدمه سیرک دختر پادشاه مصر را دیدند، راه دادند و تخت روان وارد سیرک شد.

سیرک اسکندریه عبارت بود از یک میدان وسیع و مدور که اطراف آن چهار طبقه «لژ» روی هم ساخته بودند. لژهای مزبور در سراسر طول سال مستاجر داشتند و بزرگان مصر هر سال مبلغی بابت اجاره لژ می پرداختند تا در روزهایی که نمایش می دهند، بتوانند بازی های سیرک را تماشا کنند.

جلوی لژها، ده طبقه پلکان به وجود آورده بودند و در روزهای نمایش تماشاچیان عادی که لژ نداشتند روی آن پلکان می نشستند و بازی ها را تماشا می کردند.

من می دانستم که بازی های سیرک چطورند، ولی آنتوان از نوع بازی ها اطلاع نداشت و از کلئوپاترا توضیح می خواست و وقتی شنید که در سیرک اسکندریه برخلاف سیرک روم «گلادیاتور» پیکار نمی کنند، مایوس شد و گفت: «تماشای اصلی سیرک پیکار گلادیاتورها است و بدون آن، نمایش های سیرک آن قدر جلوه ندارند که انسان مدتی از وقت خود را صرف تماشا کند.»

کلئوپاترا تبسم کرد و گفت: «آنتوان، ما در اینجا پیکار گلادیاتورها را به تماشاچیان نشان نمی دهیم، ولی نمایش هایی داریم خیلی جالب توجه تر از پیکار گلادیاتورها، وقتی سیرک مفتوح شد، اگر در اسکندریه بودی، من تو را با خود به اینجا خواهم آورد و نمایش های جالب توجه سیرک مصر را به تو نشان خواهم داد.»

آنتوان پرسید: «آیا ممکن است بگویی که آن نمایش ها از چه نوع اند؟»

امتیاز کاربران به:

کنیز ملکه مصر (0نفر)
کیفیت ساخت
0
ارزش خرید به نسبت قیمت
0
امکانات و قابلیت ها
0
سهولت استفاده
0
دیدگاه خود را در باره این کالا بیان کنید برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. اگر این محصول را قبلا از این فروشگاه خریده باشید، نظر شما به عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد. افزودن دیدگاه
نظرات کاربران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

    هیچ پرسش و پاسخی ثبت نشده است.

پرسش خود را درباره این کالا بیان کنید

ثبت پرسش

محصولات مشابه