بازخورد درباره این کالا
0
از 0 رای

0دیدگاه

مشخصات

ناشر

حتمی

نویسنده

محمد نصیری, یحیی محمدنژاد پناه کندی, سجاد یحیی محمدنژاد پناه کندی, آرش آغچی

قطع کتاب

وزیری

نوع جلد

شومیز

سال چاپ

1401

نوبت چاپ

اول

تعداد صفحات

206

نمایش بیشتر- بستن
بانک کتاب گیتامهر
موجود در انبار
  • ارسال توسط پیک بانک کتاب گیتامهر و پست
197,100 تومان
بروزرسانی قیمت: 28 دی 1402
آیا قیمت مناسب تری سراغ دارید؟
مرا اگاه کن


از طریق:
ثبت

نقد و بررسی

کتاب تربیت بدنی در مدارس

مشخصات

ناشر

حتمی

نویسنده

محمد نصیری, یحیی محمدنژاد پناه کندی, سجاد یحیی محمدنژاد پناه کندی, آرش آغچی

قطع کتاب

وزیری

نوع جلد

شومیز

سال چاپ

1401

نوبت چاپ

اول

تعداد صفحات

206

نمایش بیشتر - بستن

کتاب تربیت بدنی در مدارس نوشته محمد نصیری، یحیی محمدنژاد پناه کندی، سجاد محمدنژاد پناه کندی، آرش آغچی توسط انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.

موضوع کتاب شامل تربیت بدنی، علوم ورزشی، علوم تربیتی می باشد.

امروزه برنامه های تربیت بدنی به عنوان زیر ساختار نظام تعلیم و تربیت به کمک دستاوردهای علوم پزشکی، زیست شناسی، جامعه شناسی و روانشناسی نقش اساسی در تامین سلامت جوامع ایفا کرده است. نقش تربیت بدنی به عنوان یکی از عوامل تامین کننده سلامت جسمانی و روانی جامعه دانش آموزان امری بدیهی است. تربیت بدنی در برنامه مدارس نقش منحصر به فرد دارد و تنها برنامه ای است که فرصت های لازم را برای دانش آموزان برای رشد و یادگیری مهارت های حرکتی، توسعه آمادگی و کسب دانش لازم درباره فعالیت بدنی فراهم می کند. یکی از فرایندهای مهم در آموزش و پرورش فعالیت های یاددهی – یادگیری معلم و روش های تدریس او می باشد. در هر نظام آموزش و پرورش هدف تربیتی و آموزشی در نهایت به وسیله معلم تحقق می یابد. محتوای دروس، موضوع های علمی، الگوهای تربیتی و رفتاری همه و همه به وسیله معلم به دانش آموز منتقل می شود.

در روند تعلیم و تربیت، روش های فعال تدریس به منزله ابزارهای کار معلمان تلقی می گردد. هر اندازه که با روش های متفاوت آشنا باشیم، ابزارهای متعددی را در اختیار خواهیم داشت. لذا توسط این ابزارهاست که می توان محتوا و مواد دلخواه را با تعامل زمان و مکان در اختیار دانش آموزان قرار داد. روش های فعال تدریس جزء مهارت های حرفه ای معلمان محسوب می شود و هنر معلم در کیفیت انتخاب و اجرای آنهاست. از آنجا که اطلاعات و توانایی های افراد متفاوت است، امروزه روش های فعال تدریسی که بتواند فعالیت های دانش آموزان را تقویت و یادگیری را به یک جریان دو سویه تبدیل کند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در روش های تدریس فعال، یادگیری بیشتر به صورت یک فرایند در نظر گرفته می شود.

در روش های تدریس فرایندی که به روش های فعال اکتشافی و ارگانیک شهرت دارند، نقش اصلی به یادگیرنده واگذار می شود. اوست که با کوشش جسمی، عاطفی و عقلی خود در فرایند یادگیری درگیر می شود. در این روش ها معلم بیشتر در نقش تسهیل شده و ایجاد کننده فرصت های مناسب برای یادگیری ظاهر می شود. حاصل روش های فعال تدریس، یادگیری اثربخش و اکتشافی است که دانش آموزان با راهنمایی معلم به آن دست می یابند. ولی متاسفانه امروزه اغلب فرایندهای آموزشی، آثار و اهداف مورد نظر یادگیری را به دست نمی آورند و کلاس محل تکثیر دانش و اطلاعات می شود و معلم می کوشد کلیه مفاهیم را در ذهن دانش آموزان انبار کند و خلاقیت، نوآوری و رشد استعدادهای آنان را نادیده بگیرد ،که چنین یادگیری نیز پایدار نخواهد ماند.

مباحث کتاب تربیت بدنی در مدارس

  1. مبانی و اهداف برنامه ریزی تربیت بدنی در مدارس
  2. وضعیت درس تربیت بدنی در مدارس )گذشته، حال و آینده
  3. اهداف درس تربیت بدنی در سایر کشورها
  4. مدل و الگوهای تدریس تربیت بدنی
  5. فرایند طراحی برنامه درس تربیت بدنی در مقاطع مختلف تحصیلی
  6. شناخت یادگیرنده در درس تربیت بدنی
  7. سازماندهی کلاس در درس تربیت بدنی
  8. فرایند توسعه و اجرای تربیت بدنی در پیش دبستانی و دبستان
  9.  فرایند توسعه و اجرای برنامه تربیت بدنی در مدارس متوسطه
  10. ارزشیابی درس تربیت بدنی در مقاطع مختلف
  11. نکات ایمنی در تربیت بدنی در مدارس
  12.  اخلاق در تربیت بدنی و ورزش

امتیاز کاربران به:

کتاب تربیت بدنی در مدارس (0نفر)
کیفیت ساخت
0
ارزش خرید به نسبت قیمت
0
امکانات و قابلیت ها
0
سهولت استفاده
0
دیدگاه خود را در باره این کالا بیان کنید برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. اگر این محصول را قبلا از این فروشگاه خریده باشید، نظر شما به عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد. افزودن دیدگاه
نظرات کاربران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

    هیچ پرسش و پاسخی ثبت نشده است.

پرسش خود را درباره این کالا بیان کنید

ثبت پرسش

محصولات مشابه