بازخورد درباره این کالا

کتاب راهنمای فاکتورهای مهم آمادگی جسمانی در پیشگیری از آسیب

0
از 0 رای

0دیدگاه

مشخصات

ناشر

حتمی

نویسنده

حسین بابایی پور, بهناز پورجعفری جرجافکی, محبوبه صدیقی

قطع کتاب

وزیری

نوع جلد

شومیز

سال چاپ

1401

نوبت چاپ

اول

تعداد صفحات

104

نمایش بیشتر- بستن
بانک کتاب گیتامهر
موجود در انبار
  • ارسال توسط پیک بانک کتاب گیتامهر و پست
116,100 تومان
بروزرسانی قیمت: 28 دی 1402
آیا قیمت مناسب تری سراغ دارید؟
مرا اگاه کن


از طریق:
ثبت

نقد و بررسی

کتاب راهنمای فاکتورهای مهم آمادگی جسمانی در پیشگیری از آسیب

مشخصات

ناشر

حتمی

نویسنده

حسین بابایی پور, بهناز پورجعفری جرجافکی, محبوبه صدیقی

قطع کتاب

وزیری

نوع جلد

شومیز

سال چاپ

1401

نوبت چاپ

اول

تعداد صفحات

104

نمایش بیشتر - بستن

کتاب راهنمای فاکتورهای مهم آمادگی جسمانی در پیشگیری از آسیب نوشته حسین بابایی پور، بهناز پورجعفری جرجافکی، محبوبه صدیقی توسط انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.

موضوع کتاب شامل تربیت بدنی، علوم ورزشی، آمادگی جسمانی، فعالیت های ورزشی می‌باشد.

مربیگری یک هنر است و مربی باید مانند هر هنرمند دو ویژگی داشته باشد: اول این که خلاق باشد و بتواند با استفاده از این ویژگی، ورزشکار را به سوی اهداف واقعی به گونه‏ ای هدایت کند که مقدمات موفقیت وی را فراهم کند؛ ویژگی دوم این است که مربی باید همچون هنرمندی دانا، با علوم مربیگری آشنا باشد تا بتواند ورزشکار را با صرف حداقل انرژی و زمان، به اهداف تمرینی در نظر گرفته شده هدایت کند.

هدف این کتاب تشریح فعالیت‏ ها و تمریناتی است که می‏تواند نه تنها در آموزش انواع ورزش‏ های رزمی، بلکه به عنوان بخشی از برنامه تمرینی انواع تیم های ورزشی و یا آمادگی جسمانی تقویت فاکتورهای دخیل در وقوع آسیب در تمام رشته‏ ها استفاده شود. این فعالیت‏های انتخابی، قوانین (قواعد) را دچار مشکل کرده و مستلزم هیچ گونه تسهیلات خاص، پوشاک یا تجهیزات نمی‏ باشد. این تمرینات می‏ توانند به جلسات آموزشی در تمام سطوح ادغام شده و برای ورزشکاران یک روش مطلوب و مفیدی برای کسب مهارت‏ های رقابتی را فراهم سازد و قابلیت‏ های و توانایی‌های حرکتی – ذهنی افراد را بهبود بخشد و سبب پیشگیری از وقوع آسیب شود. علاوه بر این موجب انضباط، هماهنگی، هوشیاری، تمرکز، خطر پذیری، تصمیم گیری، مسئولیت پذیری، ثبات قدم و رقابت پذیری در ورزشکاران می‏شود.در دنیای امروز، مربیگری مسئوولیت سنگین و خطیری است که فراتر از گرفتن وقت استراحت و تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف است؛ بنابراین مربیان باید برای تهیه یک برنامه تمرینی جامع و مؤثر برای ارتقای سطح کیفی و کمی ورزشکاران به گونه ‏ای تلاش کنند که همۀ عامل‏های مورد نیاز یک ورزش به ویژه در سطوح قهرمانی یعنی آمادگی جسمانی، روانی، تکنیکی و تاکتیکی ورزشکار، در طول یک برنامه زمان بندی شده توسعه یابند و ورزشکار از هر نظر برای رقابت های اصلی آماده شود. بی گمان اگر مربی نتواند در طرح تمرین، اصول علمی حاکم بر تمرین و برنامه ریزی آن استفاده کند، با احتمال کمتری می‏تواند آینده ورزشکار را پیش بینی کند و امروزه دل بستن به «آزمایش و خطا» دیگر روا نیست.

مباحث کتاب راهنمای فاکتورهای مهم آمادگی جسمانی

  1. کلیات آمادگی جسمانی
  2.  اصول و مفاهیم اساسی علم تمرین
  3.  آمادگی جسمانی با پیشگیری از آسیب
  4. فراسوی ورزش

امتیاز کاربران به:

کتاب راهنمای فاکتورهای مهم آمادگی جسمانی در پیشگیری از آسیب (0نفر)
کیفیت ساخت
0
ارزش خرید به نسبت قیمت
0
امکانات و قابلیت ها
0
سهولت استفاده
0
دیدگاه خود را در باره این کالا بیان کنید برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. اگر این محصول را قبلا از این فروشگاه خریده باشید، نظر شما به عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد. افزودن دیدگاه
نظرات کاربران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

    هیچ پرسش و پاسخی ثبت نشده است.

پرسش خود را درباره این کالا بیان کنید

ثبت پرسش

محصولات مشابه